2013年8月2日星期五

浪漫月巴睇舊戲(三十七):那個開心少女組的純真年代



















仲有冇人鍾意睇黃百鳴做搞笑戲?又或者簡單一點:仲有冇人鍾意睇黃百鳴搞笑?我諗,答案可能是會好一面倒(至於是一面倒鍾意定係一面倒唔鍾意?不贅了)。

當黃百鳴為人師表,好唔好笑?

上一次在這裡發表了篇「當張家輝為人師表」後,我好似想搵番逝去咗九世的青春咁,狂搵一些香港製造青春校園片來看,結果發現,真係唔多,而其中一部是《開心鬼放暑假》。
咦,開心鬼(= 黃百鳴)喎……
於是我有點戒慎恐懼地,去挑戰呢一部《開心鬼放暑假》,睇咗開頭十分鐘便發現——Shit,原來以前睇過(應該是租帶睇的)。但更驚人的發現是在睇完晒之後。我竟然,仲笑得出。

唔卑鄙嘅嘢唔做,愈卑鄙嘅嘢愈做
《開心鬼放暑假》是《開心鬼》系列第二作,上映年份是有點久遠的1985年。1985年,我仲讀緊小學。
1.這擺明是一部青春校園片,主角由始至終都(應該)是袁潔瑩、羅美薇、陳加玲以及孫慧(其實即是傅明憲),其中袁羅陳三人更組成「開心少女組」包辦片中主題曲插曲,這是效法當年在香港大行其道的日本idol方程式。
2.袁潔瑩、羅美薇、陳加玲的角色設定,其實都跟外型好匹配吓。袁潔瑩:擺到明反叛嗰隻;羅美薇:反叛得來其實幾得意又乖乖哋(所以戴了眼鏡);仲帶點baby fat的陳加玲,則是一個重度沉迷愛情小說、對愛情充滿幻想、連講句嘢都好鬼死文藝的少女。三位之中,唔知點解地,我當年最鍾意睇羅美薇(80年代羅美薇有份做的戲,我真的大部分都有睇)。而每當對照她們仨日後的人生路途,我就不無欷歔。
3.主角(應該)是「開心少女組」,但因為有黃百鳴存在,所以真正搶戲的(自然)是他。即使我咁多年都冇睇他的賀歲片(而且好公平地,連曾志偉陣營嗰邊拍的都冇睇),但我不討厭他過去的演出,只是有時候覺得,佢總係會在唔適當時候做咗啲唔適當嘅嘢……例如,佢一出場教PE堂嗰一身PE老師的衣著,便立即令我——有啲戥佢唔好意思,但諗一諗,佢應該係覺得咁著冇問題才會充滿自信地穿上吧。
4.自信。每次有黃百鳴出現的場口,幾乎都是他個人演技晒冷的完美時刻,但他的存在,跟整個時空又硬係好似不太融和,即係有點突兀咁解囉。
5.但我仲笑得出。令我笑得出的統統是對白。例:A.袁潔瑩交代過去先後有七個老師(俾佢哋激爆而)辭職原因,佢話:「係佢哋意志力薄弱,受唔住潮流嘅衝擊,抵擋唔住時代嘅壓力。」(呢一句,正好對應著後來的《開心鬼》續作……)B.都係袁潔瑩,為凸顯她的反叛她會著住roller鞋上堂:「現代工商業社會講效率講速度,咁樣派簿法有咩唔妥?」C.浪漫女王陳加玲對浪漫的描述:「浪漫係金黃色嘅夏日黃昏,揸架車喺海邊,聽下海浪嘅呼叫,睇下浪花嘅美態,喺海灘上面留下一行行嘅腳印……」(這大抵是80年代最典型的浪漫幻想)——好笑,是因為以上對白都隱含了懶成熟的思維,但偏偏由當時仲好細個的她們講出來,立即產生了一種錯置感(就像我同你,成長過程中都必定試過為咗表現思想成熟而講啲懶係深奧的說話)。仲有一句,是出自黃百鳴的:「叫我Darling,我英文名叫Darling Hong嘛。」我有笑,不過係苦笑。
6.講到尾,《開心鬼放暑假》令我覺得最勁的設定是:「卑鄙會」。這是由袁潔瑩、羅美薇、孫慧以及陳加玲(她是被迫加入的)共同組成、神秘而又公開的組織,宗旨是:「唔卑鄙嘅嘢唔做,愈卑鄙嘅嘢愈做。」但(自以為)好卑鄙的她們,最後因為黃百鳴式春風化雨,決定把「卑鄙會」改成「奮鬥會」(當年新藝城真的有個「奮鬥房」,就是供各創作主腦度橋的房)。本來就不壞的她們,如實地經歷了一次個人生命情調的轉變。這一點頗觸動我(如果袁潔瑩羅美薇她們組成的都叫得做「卑鄙會」,那麼今天由高官權貴組成的應該叫乜?「無恥會」?)。
7.即使我不會也不敢強硬推介大家去睇《開心鬼放暑假》,但還是希望未睇過的……睇一睇啦,睇一睇那一個年代的純真。

沒有留言:

發佈留言