2015年10月30日星期五

我們沒有奇蹟補習社,只有奇蹟教育局




















《奇蹟補習社》,Movie of the Year!——如果你問我有沒有詳盡或專業一點的影評?我都係嗰句:Movie of the Year!

以下人士,一定要睇!
其實我會加多一句:唔睇唔得。
如果你在現實中keep住俾人話係垃圾,你一定要睇!(如果掉番轉,你在現實中keep住話人係垃圾,你一定一定要睇!)
如果你正在千辛萬苦地追尋夢想,你一定要睇!(如果你千辛萬苦地都諗唔到有乜夢想,你一定一定要睇!)
如果你是學生,你一定要睇!(如果你是阿sir或搣時,你一定一定要睇!)
如果你現正為人父母,你一定要睇!(如果你準備為人父母,你一定一定要睇!)
如果你覺得生命無非是食一餐屎宴,你一定要睇!(如果你深感生命是一場食極唔完的屎buffet,你一定一定要睇!)
因為齣戲話俾你知,你一日未死,一日還留在這塵世,你面前就依然存在可能性——冇錯,「可能」預設「不可能」,如果你晨早認命認輸,即是自願把所有「可能」變換成「不可能」。
最重要是,電影劇情並非純屬虛構,而是真人真事。

就算有村架純同我一齊上堂……
實不相瞞,我做過補習社阿sir。
但當然不是那些被人登報露骨招攬的補習天王。而只是開設在屋邨商場角落,似幫人湊仔多過教仔的補習阿sir。
又當然,我沒有遇過有村架純這類學生。遇到的,是八個分別讀緊中一至中三的學生,連埋月巴的我,屈在一個唔夠二百呎的空間,每星期兩堂,每堂粒半鐘。我需要做的事,如下。
1.維持秩序:最主要是嚴禁某個中一生大聲唱鹹濕歌,即梁栢堅《甜詞》中記載的那些——OK,我自己都有聽有唱,但間補習社唔係我開嘛……咁做,為勢所迫。
2.教做功課:呢樣好正常,也是很多家長目的。學生辛苦,我亦痛苦。
3.落堂後請食Seven軟雪糕:這是由學生提出的課外活動。食緊軟雪糕的他們,每一次都表現亢奮。
4.睇《陰陽路》:也是課外活動,第一集《陰陽Road》是三個學生陪我在希爾頓中心睇的。他們表現得同樣亢奮。
5.講故仔、分享我(微不足道的)人生:學生未必鍾意做功課(換轉我都唔鍾意),但好鍾意聽一個非親非故的人講一些他們未經歷過的事——尤其對於大學生活,部分學生其實OK嚮往,嚮往,可能因為那種聽落好自由的校園感覺(有這份嚮往的,也是補習班中比較用心做功課的人)。
我明白到一點。他 / 她們願意聽我講故仔,是基於一份信任,而因為信任,他 / 她們也樂意地把自己的一些生活喜怒哀樂講我知——即使明知我根本幫唔到啲乜。
老實,我肯定不是《奇蹟補習社》那位把全盤生命貫注教學的補習老師,但我有跟幾個學生講:Come on,無論點,最緊要唔好俾人睇死囉(即使由我去講,說服力明顯冇乜)。
在補習社做了一個學年,然後,畢業,搵工(期間有人問我想唔想教中學,我推咗)。
我不知道那八個學生日後發展如何。只隱約記得其中幾個的樣貌,以及好記得佢哋幫我改咗個花名,大白菜。
我不知道塵世間是否真的存在「愉快學習」這回事,而回看多年返學經驗,的確未見過有同學笑住做練習;入到試場,也未見過考生笑住考……我諗,就算有村架純同我一齊備課上堂做功課,我也只能夠——學習得冇咁痛苦,因為當你明知學習就是為了應付考試,就注定痛苦。
偏偏夠膽高舉「愉快學習」的人,根本不明白考試本質,而呢個人,偏偏就是教育局局長。奇蹟啊。我們應該拍番齣《奇蹟教育局》囉。
(原文刊於am730,20151028)

沒有留言:

發佈留言