2014年10月15日星期三

經一佔,長七智。光明磊落地……




























10月,一個對我意義甚深的月份,因為我生日(但過咗,不要跟我唱生日歌)。
2014年10月,意義仲深,因為佔中(但傳說中的佔中根本從沒發生),令我學到好多。


.我覺得大了一歲的自己明顯醒咗
如果經一事真的會長一智,大一歲也應該長啲智。但,Sorry囉,我們都有一個錯誤認知,以為智慧真的會隨年齡增長而以正比例地增長。還看世界,大把比你老的人,都萌塞過你蠢過你。
但今年,我真的感到大了一歲的自己明顯醒咗,對一些事物更有了前所未有的嶄新認知。
我很想在這裡分享——即使你唔想我分享,我都要分享,就像那87枚催淚彈,明明冇人想去享用也要被迫享用。Yes,監粗嚟也是我新學懂的待人接物態度。

1.
我開始發現,佔中可以好就手地解釋所有事:你間蟹舖冇生意?佔中囉。你去唔到政總開會?佔中囉……
推演落去:Why啲橙貴咗?佔中囉。Why太陽照常在東方升起?佔中囉。Why地球仲係keep住自轉?佔中囉。Why我唔中六合彩?佔中囉。咁Why佢又會中?都係因為佔中囉。(我重申:傳說中的佔中根本從沒發生。佔中,只是個方便稱呼。反正冇鬼佬鬼婆會睇我個欄,我不recap in English了。)

2.
任何一個動作,總存在(至少)一個約定俗成的意義。例:在你面前,一個三五識七的男人無端端死命攬住一個三五識七女人的腳,你會認為佢:A.癲咗;B.意圖不軌;C.唔覺意啫……OK,你可以話以上例子較具爭議性,偏偏一些在你眼中意圖最顯易而見的行為,竟然可以有另一種吹佢唔漲的劃時代解讀。
例:一個市民見曬,好心拎把遮幫差人擋太陽,在差人眼中,這行為已足以構成挑釁。
如果落雨時我擔遮遮埋人哋,我咪變成雨.夜.屠.夫?

3.
差人,對外宣稱的職責是除暴安良,實際工作是:拆棚。但拆棚還拆棚清場還清場,至少他們真的強調只是在清除障礙物而非清場。戴口罩的黑衣神秘人,對外宣稱的職責是……我都唔知,而實際工作是:(幫差人)清場。
既然戴口罩的黑衣神秘人正在履行差人職責,為表尊重,下次見到佢哋使唔使嗌聲「阿Sir」?但我戥佢哋唔抵囉,履行著差人職責的他們,卻未能享有差人的福利……又抑或,不便讓面容曝光的佢哋,難道是飛虎隊?

4.
當差人把法庭頒的禁制令俾相關人士時,他會同時作出溫馨提示:可以接可以唔接。我強烈要求稅局寄稅單給我時,也在信封面補一句:可以交可以唔交,thx。

5.
其實,我OK認同「我辭職都解決唔到件事」這命題。所以第日遇上老闆話炒我時,我打算咁反駁:「你炒咗我都解決唔到件事囉。」但我又隱隱然估到老闆會咁講:「炒咗你的確解決唔到件事,但至少,唔使眼冤。」
是的,就算某人辭職都解決唔到件事,但至少,唔使眼冤。

6.
身邊不乏球迷,睇波時往往既捧A隊又捧B隊——OK fine,睇波捧邊隊,不涉道德抉擇。
但在一些大是大非面前,就必需有立場有選擇,冇得話兩邊都撐咁著數咁賴皮。假如「是」和「非」你都撐,這不是大愛,只代表你是非不分。當是與非撈埋,只會撈出一個更大的非(正如任何嘢同屎撈埋都只會變成屎)。

7.
多謝男神子華,多謝他重提「光明磊落」四字。講堅,我已經好耐冇喺大庭廣眾聽人講呢四隻字——尤其在這一個太多人在光天化日下幹著絕不光明磊落勾當的年代。君子坦蕩蕩小人長戚戚,君子做人處事光明磊落,所以既坦蕩又奔放(坦蕩不等同裸體);小人呢,專門陰濕地做陰濕嘢,過程中唔想俾人知唔想俾人見,所以既憂且懼。
近日爆紅的許Sir(Sorry,我以前真係唔知有呢個阿Sir),應該是子華fans吧,難怪他夠膽用「光明磊落」去形容差人清理障礙物的行動(只是清理,不是清場,清場是由另一班戴口罩的黑夜神秘人做的)。
原來只要在眾目睽睽下擺到明去做一件事(做乜冇所謂),就可被形容為光明磊落;那麼,塵世間大抵再沒有不光明磊落的事,有的只是:光明磊落的政棍、光明磊落的蠱惑仔、光明磊落的強姦犯、光明磊落的暴徒、光明磊落的行賄受賄、光明磊落的將抗爭者抬到暗角𢱕足四分鐘(再經無綫新聞部光明磊落的刪剪)⋯⋯Yeah。
(最後一段加咗句,原文刊於am730)

沒有留言:

發佈留言