2014年6月13日星期五

浪漫月巴睇舊戲(七十四):一隻《五福星撞鬼》DVD,令我理解白皮書……

















6月10日,星期二,發生了兩件事:1.突然爆了一份甚麼白皮書出來;2.突然俾我在一間你呢世都未必會去的影碟舖搵到《五福星撞鬼》DVD——以上兩件事,不存在任何關係。

剝削完遇殭屍賭番鋪然後打鑊甘

咁多年來我只是睇過一次《五福星撞鬼》,當時是租LD看的。睇完嗰一刻,我好驚訝。
《五福星》系列向來必然是大製作,但《五福星撞鬼》……嘩,嗰份低成本味和甩漏味湧晒出來。睇完嗰一刻我好驚訝,驚訝到咁多年來都冇意欲翻炒。
然後二十年過去,到了6月10日那一天,當我事隔多年重看,那份低成本味和甩漏味依然濃厚,但今時今日的我,已經不再受囿於呢啲表面嘢上。我真的長大了。
這一次二十年後的重溫,讓我找到了《五福星撞鬼》的奇妙——這個「奇妙」,是中性的,不含褒貶。
1.奇妙的結構。一開波便毫無先兆地俾你睇一場陳百祥邱月清街頭被襲戲,陰公的阿叻,被當場打死,死狀異常恐怖。然後,接回我們熟悉的五福星,而且一如所料,就是一連串他們自吹自擂但又媾女不遂的情節,搞足一大輪,突然好青春咁話去camp,跟住又搞足一大輪,突然遇上一隻女鬼以及已變成鬼的阿叻,但佢因乜事而要死呢?又要搞足好一大輪才捨得交代(邱月清亦終於再出場);到了最後,自然是以一場大戰埋尾,洪金寶的鷓鴣菜終於有機會大展手身手了。
2.奇妙的結構,引致成齣戲夾雜了好幾種類型風格:A.剝削片。媾女與揩油,五福星的存在意義。一如以往,繼續對女性大肆剝削。B.殭屍片。當你睇到22分鐘左右,劇情突然一嘢便轉了去撞鬼,而咁啱那是一隻女鬼,有尖牙兼夾性上癮的。C.賭片。Yes,突然穿插了兩場其實cut咗都不影響大局的賭戲。D.警匪片!劇情終於接回開波那一場了!究竟邱月清身份是?每次出場都例必同邱月清濕吻的奸角又是經營著甚麼邪惡勾當?E.打鬥片。既然一切謎底已經解開,自然要打番場,如果唔係,使鬼搵洪金寶。
3.經歷了以上一輪奇妙旅程,一切所謂謎團都有了答案,但唯獨一樣沒有——Why那隻女鬼會長住在那棟梅窩豪宅?大概連佢自己都不知道。

劇情簡介,非事實之全部。
實不相瞞,這一次我睇得好開心。反正成套戲由始至終都充滿了突如其來的不求甚解,咁咪陪佢癲囉,點都好過那些煞有介事把一堆社會事件擺上枱,但最後只能以一場碰碰車來埋周的嚴肅電影。
開心,也因為馮淬帆。他演繹了多個真的令你笑得出的gag,但最好笑,是以下一段對白:「如果我當初唔係喉嚨發炎,冇同細佬一齊參加歌唱比賽,咁今日就有黎緊冇黎明o架嘞。到而家嗰隻《對不起我愛你》都係我幕後代唱,但係個細佬又成日出嚟秘撈,出嚟唱嘢唱到走晒音,咁你話啦,做大佬嘅見到佢咁,傷唔傷心?」他當時正在冒充黎明細佬媾女,名字是「黎緊」(然後秦祥林和吳耀漢有樣學樣,一個扮劉華阿哥「劉德住」,一個扮周星馳孿生兄弟「周時遲」)……
但我發現到更勁的一個(隱藏)gag,是來自嗰隻DVD盒背的劇情簡介:「這是一部典型的香港喜劇鬼片。影片講述了外號叫『鷓鴣菜』、『羅漢果』、『犀牛皮』、『花旗參』和『大山地』的五個香港青年整日想入非非,即(懷疑寫錯字,應該是想寫「既」)想輕鬆賺錢,又想有漂亮的女友相伴,但又不想踏實工作,結果一事無成,只能得過且過,混日子,打發時光。一日,他們五人一同到離島遊玩,卻不料晚上在一棟陰森恐怖的大屋內傳來陣陣淒厲叫聲,在好奇心驅使下,他們五人也展開了這次撞鬼之旅。」
OK,假設塵世間有一個人,本身對「五福星」零概念,咁啱睇見呢段劇情簡介,覺得幾正喎而買咗嚟睇,佢會冇乜感受?A.興奮——嘩原來劇情咁跌宕咁起伏不定,正呀喂!B.憤怒——WTF佢哋五條友都算青年?C.有冇搞錯——嗰段劇情簡介實在太過不盡不實了,寫嗰條友也太hea了。
而原來,所謂基本法隨時只是一齣戲的簡陋劇情簡介,幾十年後突然爆出來的白皮書,才是劇情簡介所指涉的那一齣傳說中的戲(而且不排除日後會狂出director's cut)。除咗撞鬼,我諗唔到另一個形容。
(原文刊於am730)



2 則留言: