2011年10月27日星期四

大佬 Don’t Look Back in Anger la!














我迫自己去聽Noel Gallagher的《High Flying Birds》,嗚……嗚……
 

好在邊?
當我迫自己把這隻《High Flying Birds》聽到第五次時,我終於開始覺得,OK好聽喎。
弊在,今年2月聽Noel細佬Liam自己話事的那隊Beady Eye專輯時,聽第一次,已經覺得OK好聽——而我們都知道,Beady Eye不過是一隊冇咗Noel的Oasis而已。
但不論是大佬的solo作又或是細佬主理的新樂隊專輯,我都只認為OK好聽。奇在,外界對兩兄弟分拆後的獨立作品,都給予高度評價,尤其是大佬,直情好似唔敢得罪佢咁,有專業樂評人甚至讚到Noel這張《High Flying Birds》是他自《(What's the Story) Morning Glory?》以來,表現最好的專輯。
唔X係吖?

Oasis的一體兩面
《High Flying Birds》的OK好聽,跟Beady Eye《Different Gear,Still Speeding》的OK好聽,原因同樣是裡頭的歌根本就是最本格的Oasis,沒有任何變更,也沒有任何新嘗試——Beady Eye集中喚回Oasis早期那種最直接的興奮爽快,Noel則集中催谷Oasis中後期的深情意向。
如果把兩張專輯撈埋一齊並加以刪減,這根本就是一張極穩陣的Oasis專輯。
如果懶,唔想刪減,直接出一張double album,亦得。
寫歌方面,大佬自然是冇問題的,最大問題係佢把聲——大佬,我並不是話佢把聲唔得(我一直堅信《Don't Look Back in Anger》這首Oasis金曲,真的比較適合大佬去唱),但一拍埋細佬度,又真係,差好多。所以,當我聽到《High Flying Birds》第4首的《The Death of You and Me》,聽到Noel又獻上他那獨門的深情假音時,真的令我打了一個冷震。
我終於明白,為甚麼要迫自己聽到第五次時,才開始覺得OK好聽了。過往聽Oasis的碟,即使也會聽到Noel的深情歌聲和假音示範,但十首歌裡頭頂晒槓兩首。兩首?OK,仲頂得住。頂足十首?唔係唔得,但要俾啲時間適應囉。
真正能夠為Noel的歌add value的,始終係佢嗰個死鬼細佬。

真的拆夥了
2009年,Noel突然宣布決定離開Oasis。原因是再也頂唔順個X街細佬。
當時聽到這消息,驚奇而不驚訝,兩兄弟基本上從未停止過表演鬧交和鬧翻,但始終背負著一門龐大音樂生意(Oasis從來都是屬於他們兩兄弟的樂隊,其他成員存在感很薄弱),不會這麼容易拆夥吧。
Noel竟然是堅嬲。撇除其他積埋多年的怨懟,Noel這一次堅嬲的一個重要理由,是他不滿細佬要求在音樂會,順手大肆宣傳埋他的個人時裝品牌Pretty Green。
但Liam可沒有被大佬嚇窒,話咁快便宣布Oasis會run落去,絕對不會因為某一個人的離開而玩完——但到了最後,還是改用Beady Eye名義出碟,而冇再用Oasis個名。
兩年過去,兩兄弟分拆後的作品都先後面世了,評價毋疑是OK,實銷數字方面卻點都及不上兩兄弟還未反面的Oasis年代。
當連更加不可能復合的The Stone Roses,也可以攬頭攬頸宣告reunion時,我更加叫自己相信,Noel和Liam兩兄弟或者會在不日走番埋一齊……搵錢。我絕不介意的。

2 則留言:

  1. 有同感,大佬把聲的確難頂!記得初聽單曲The Death of You and Me時還有點失望,不過整張聽下來又覺得不錯了。

    回覆刪除
  2. 整體是OK的,但如果換了由細佬唱,會更OK。

    回覆刪除