2015年12月30日星期三

食到無窮Fat自多——自省對話錄






















古語有云:吾日三省吾身。
黐線。現代人生活步伐急促,加上又要忙於食Buffet,省到半嘢已經難得。

但一年一省,還是可以。尤其一年將盡時,更加是自省的好時光,反問自己過去一年(冇)做過乜、多少快樂與哀愁,以及有幾多逆來順受。以下是一個「食到無窮Fat自多」的月巴佬自省過程。為求懶有趣味,本文將採用一種嶄新的精神分裂寫作手法,亦即自問自答。

月:最近忙乜?
巴:寫paper寫paper寫paper寫paper寫paper寫paper寫paper寫paper寫paper寫paper……
月:Well,其實你答一次便可以。感覺如何?
巴:好正好正好正好正好正好正好正好正好正真係好正總之就係好正!
月:寫paper需要睇好多書嗎?
巴:幾本總需要吧。畢竟能力所限,唔似得某啲人咁掂,我一日頂籠只能睇三十頁學術書籍……最衰寫paper唔准用雜誌作為參書考目,嘿,抵特首叫啲商家佬唔好捐錢俾大學。但如果班人真係咁聽話,又算不算是另一種形式的官商勾結?
月:OK……可以交代一下讀書的理由嗎?
巴:因為我唔叻。
月:點樣謂之叻?
巴:好似阿叻。但當我知道阿叻學歷不高時,我立即後悔,早知去報國力書院或傳說中的蘇文大學。
#########
月:好似問極都只在邊皮徘徊,不如轉問其他:2015你最難忘的一個人是?
巴:太多,過去一年實在太多出類拔萃到我難忘的人了,如果一定要講一個,盧寵茂。他的所作所為所言令我明白到,強如醫生,讀過咁多書,一樣會受傷,受傷時一樣渴望別人慰問,如果得不到預期的慰問,仲會識嬲,實在是一個性情中人。
月:性情中人是咁解的嗎?
巴:說到性情中人,其實我又何嘗不是?過去我會為自己爆粗而歉疚,現在不會了,冚家……
月:有沒有難忘的說話?
巴:官.到.無.求.膽.自.大!過去一年高官們都好大膽,大膽地用公帑,大膽地頻頻外訪。
#########
月:你似乎講來講去都是別人的事,但現在明明是進行自我反省。
巴:在這個官到無求膽自大的年頭再配合性情中人和容易受傷的醫生及阿叻諸如此類出類拔萃人士夾擊的情況下我依然食得屙得瞓得翻瞓亦得,我認為自己已經能人所不能。
月:感覺好逆來順受。
巴:有啲上一代人講,因為他們逆來順受,才能擁有今日成就。
月:但你是嗰啲上一代嗎?嗰啲上一代同你有親嗎?嗰啲上一代有So過你嗎?
巴:嗰啲上一代有獅子山精神嘛……
月:獅子山只是一座咁啱望落狀似Lion的山,但無論似乜,都只是一座山,山只是山,甚麼精神都只是嗰啲上一代人加落去;精神再慢慢凝固成一個規訓式緊箍咒,箍實你呢一代、下一代、下下一代,直到永遠。
#########
巴:嗚嗚……咁哪一天我們會飛?
月:不如問哪一天佢哋先捨得死。
巴:而偏偏佢哋的人生超級續航。
月:一聽到呢四粒字即刻想高歌一曲今天我……
巴:Hey唔該你咪再唱。年尾流流我唔想發火。
月:最後一條:你交咗稅未?
巴:頂頂頂頂頂!今天我……預祝大家新年快樂。
(原文刊於am730)

1 則留言: