2015年12月18日星期五

人生競爭劇場:只聽老人言,吃蕉在眼前~


























塵世間有好多人生格言,其中相當著名的一條肯定是:不聽老人言,吃虧在眼前——同你講得出呢一句的,巧合地,都是老人。

月巴K小時候就被灌輸過這句格言。他不明所以,向他灌輸呢句格言的老人咁答:「因為我哋食鹽多過你食米!」那一刻的月巴K很震驚——他本人已經自命飯桶,每一餐都要食上兩大碗飯,折開計算,都唔知當中包含了幾多粒米……但實在估唔到竟然有人的食鹽量比他的食米量還要多!
一直謹記這句格言的月巴K,好快地長大成人,好快地搵到份工(有老人曾經同佢講:唔返工的人正廢青!)。在連商品都講究競爭的時代,月巴K明白自己不過是件(冇乜競爭力的)商品,他不想在競爭中敗陣,他想找尋幫到他的職場導師……
好好彩地,月巴K在公司遇上一個位列管理階層的老人A,感覺OK易相處的,因為這位老人A無時無刻都愛將「好正!」、「好靚」、「真係好正!」等等感情色彩強烈的話語掛在口邊,問老人A噚晚餐放題點?「好正!」點正法?「啲嘢食好靚!」靚成點先?「靚到真係好正!」不像某些人懶有料咁,唔深唔講(但月巴K又好似從未聽過老人A評論一些較嚴肅課題)。
有一鑊,老人A拉埋月巴K列席管理層會議,作為全公司最低級員工的月巴K既淆底又興奮,淆底在要面對一眾高層,興奮在可以目睹老人A(及一眾高層)在會議桌上的卓越表現。可惜,月巴K注定欣賞不到老人A的表現——佢冇開會,佢去咗旅行。
散會,有個人走埋月巴K身邊講咗句:「唔好對人不對事,但老人A連會都唔開真係唔得掂。」說話的是老人B,非管理層,但又相當高層嗰隻,但凡由管理層作出的決定他都贊成,毫無疑問地贊成——在剛才會議月巴K便見識過老人B在贊成方面的爽快表現——問心,管理層的大部分決定實在贊成唔落,但老人B都能夠諗都唔諗就贊成,實在令月巴K肅然起敬。
但月巴K好奇:老人B究竟是用甚麼角度去審視一個決定?月巴K咁好奇,是因為他曾聽過老人B講「唔好對人不對事」——言下之意即係要對事不對人?但老人B又講過「唔好對事不對人」喎……而最強勁一次是幫某高層護航時,老人B竟然能夠將兩句結合:大家唔好對人不對事,或者對事不對人!——大鑊,月巴K完全聽唔明吖,但更大鑊是一眾管理層都狀甚明白吖!
月巴K沮喪。他發覺自己唔適合呢間公司(偏偏冇諗過可能係間公司唔啱佢,畢竟曾有老人同佢講:我食鹽多過你食米!永遠都係人去適應環境!)。就在這個極度沮喪的moment,月巴K在走廊遇到向以行蹤神秘見稱的老人C——他曾是公司CEO,後來以健康為理由辭職唔do(抑或係被迫走?謎),但事隔多年後依然生猛,更經常返公司以智囊身分提供意見……老人C對月巴K說:「我鼓勵你~返內地~唔理你進修定實習~總之就係返~內地。」原因呢?「只要~中國發展~一片光明~香港~前景同樣光明~」
離奇是每次遇上老人C,都是講呢兩句。月巴K疑惑:老人C明明沒有讓他的兒孫返內地,又憑乜鼓勵人哋咁做?而「只要~中國發展~一片光明~香港~前景同樣光明~」這一句更加未經過驗證,廢的程度猶如「只要火星發展一片光明,地球前景同樣光明」……
月巴K好多疑惑!最嚴重的一個是:競爭條例實施後人人鬥平,老人A、B、C呢三條老嘢還能夠在這個競爭社會裡生存,是否就因為他們太cheap,定太賤?
無論點,只聽呢班老人言,吃蕉在眼前——錯,係只有蕉皮,俾你踩的。
(原文刊於am730,20151216)

沒有留言:

發佈留言