2010年10月28日星期四

My October Symphony





















在有點傷風的日子,我在瘋狂聽著這張整整20年前的專輯。
這是我當年第一張買的黑膠碟,也是我最愛的Pet Shop Boys專輯。
這張大碟在1990年發表時,銷量上是失利的。後來卻被平反,甚至被喻為PSB最好的專輯。
而我最愛的歌,是《My October Symphony》。

So much confusion
When autumn comes around
What to do about October
How to smile behind a frown?
It's hard to settle down

It's so bemusing
Will they cancel the parade?
We marched each October
Now they say we were never even saved
We must be very brave

Shall I rewrite or revise
My October symphony?
Or as an indication
Change the dedication
From revolution to revelation?

So we're all drinking
As leaves fall to the ground
Because we've been thinking
How October's let us down
Then and now

Shall we remember
December instead?
Or worry about February?
Mourn our war-torn dead
Never seeing red?

Shall I rewrite or revise
My October symphony?
Or as an indication
Change the dedication
From revolution to revelation?

7 則留言:

  1. 很喜歡看你在《am730》的文章,甚至把它撕下留待日後再次翻閱。好像你提到的電影、書本(推理小說)、音樂…都因你的文字,變得很立體生動的,令我覺得都一定是好看/聽的!

    身為小粉絲的我,不得不在此給你打打氣!
    要繼續寫下去喔!:>

    回覆刪除
  2. 多謝晒!只要人家仲肯俾我寫,我都會繼續寫落去的!

    回覆刪除
  3. 你的column是週四?週五握了一份好似沒搵到。這首歌令人念起《東京愛情故事》片頭,節奏都似,看了歌詞終于體會你說的:so sad,讓我感嘆青春。anyway,這裡的文章都很好讀,每週寫column估計都很辛苦,注意身體拉肥俊!

    回覆刪除
  4. 是周四啊。但點解你會知呢個欄的存在?
    你提起《東京愛的故事》,也是我最愛的一套日劇——我完整地睇完的唯一一齣日劇,就是《東京愛的故事》。

    回覆刪除
  5. 大哥~那麽多人留言我又不是笨的~看到你facebook某天名字是說要“敬請關注”blablabla就明白。話説這週四在返工地鐵看了你的文章,真是激動!鄰座男人也在偷看!且津津有味!

    回覆刪除
  6. 果然觀察入微。你提到地鐵那個鄰座男人,可能係偷睇緊另一篇嘢呢!

    回覆刪除
  7. 標題起的好,"我朋友不tag人巨老婆"非常d cup人

    回覆刪除