2016年4月11日星期一

自己葛咸自己救(但我們已經做到隻狗)






















實不相瞞,當我寫這一句時,我完全冇諗過點樣寫埋落去。不像Batman,至少他還能夠預計單挑超人的後果。

我曾經同自己講,不會就《Batman v Superman》寫甚麼,畢竟大把人寫了(不少仲寫得好好),而我亦不見得有甚麼獨到見解和補充。
只能說,我收貨。可能是我要求低,也可能是Wonder Woman迷惑了我。我不知道。我只知道的是:睇完嗰刻我明顯有種不滿足、又或chok住chok住的不快感覺,但唔知原因……我決定寫一篇文,迫自己去諗、迫自己搵出chok住chok住的原因。
我不知道你點評價Zack Snyder,但他的確是我喜歡的導演——所謂喜歡,大概是:我睇晒他的戲,不時翻炒他的戲,更會期待他的戲。看見有些人懶勁咁話對《BvS》被劣評一啲都唔出奇,因為係Zack拍吖嘛——老實,我想打爆佢哋個頭(這當然是一個比喻)——要在充滿工匠的荷里活幫老闆賺錢,可能唔難,但要同時建立起少少個人風格,堅難(拍戲,由始至終都是商業行為)。Zack算是做到了。至少我好早已經記到兼講到佢個名。不像《倫敦淪陷》,唔知乜水拍的,而事後亦懶得去查(人老了,記憶體要慳住使,唔想嘥位);我只是奇怪,這麼一齣咁渣兼意識超有問題的戲,Why咁多人能夠容許自己(在免費睇完優先場後)大讚勁讚?有冇搞錯?
講番《BvS》。在超級英雄片拍到近乎個個月都有得睇時,我們究竟想在過程中睇到乜?單純而淺薄地睇超級英雄(在CG潤飾下)打低超級壞人?一個(天降大任的)人怎樣逐步確認自己是超級英雄、再把超級英雄的龐大責任攬晒上身?
而返本歸初,Why我們會渴望去睇超級英雄?
因為我們都注定不是超級英雄。唔好話超級,就連不超級英雄都無力去做。
難怪自小就對超人冇乜感覺——大佬,你天生就擁有了超(乎常人所能擁有的)能力,簡直天將降大任於超人也,你不去運用你的能力,講唔通吧(但超人其實絕對有權選擇去用他的能力作惡,而唔使在紙媒息微下屈喺一間報館寫體育news)。
Batman不同。一個赤裸的Batman,就跟赤裸的你同我無異(咁當然,一個赤條條的Batman,依然比你同我揪得)。他沒有任何稱得上超級的能力——Well,佢有超級地多的財富喎——但佢也絕對有權選擇動用那超級地多的財富,去溝最美的女食最靚的嘢住最豪的屋噃,偏偏他(在溝最美的女食最靚的嘢住最豪的屋的同時)選擇以血肉之軀,保衛他自小成長的城市,葛咸城。Hey你有冇見過香港那班第二或第三四代富豪會走出來講過一句半句守護香港的人話?(都有嘅,例如會話你哋一部分人有肥肉唔食,偏要食齋)。
所以成齣《BvS》最好睇的只是一頭一尾——尾段不贅了,只講頭段:睇住超人在對敵期間不自覺地把葛咸城順手毀滅,Bruce Wayne(堂堂一名超級有錢佬)就在人人慌忙走避時,冒死片車返去自己大樓,並呼籲員工們仲唔快啲射波走難,我看見一個英雄,一個由血肉之軀化身而成的有血有肉英雄,而這個英雄全程沒有笠上作為英雄記認的Batman戰衣。一切,純粹來自他本人的道德自覺。
但之後,成齣戲再沒有對葛咸城作出任何描寫,而只被簡化成一個同Metropolis隔個海港的蒼白城市。拍Batman,一定不能夠沒有葛咸城——當然《BvS》的universe裡依然存在著葛咸城,但問題是,有等於冇,地域感完全被抽空。
人總是連繫著他的成長地。偏偏我們日日被迫睇住一班(明明在香港出生成長搵錢甚或飛黃騰達的)人,出賣自己成長地的所作所為。而一心想做Batman的,唔好話蝙蝠洞,為了供一個豆腐膶上車盤已經要返一世工。
(原文刊於am730,20160330)

沒有留言:

發佈留言