2016年1月20日星期三

勵志!一個長年累月文字處理技術員的技術性分享


























先後收到幾位讀者email。他們都有志於寫作,想我分享一下寫嘢上的心得和秘訣……

哈哈,撞啱我份人夠nice(而且又未諗到題目),一於無私公開吧。但先旨聲明:作為一個「長年累月文字處理技術員」的我,所能無私公開的,也只是一些處理技術,勉強算得上心得,但肯定不是秘訣。知冇?
首先,講明先:任何人都有資格寫嘢。
塵世間總是有些人會話自己冇寫嘢天份,但天份是甚麼?像我,出世時只識飲奶(和嘔奶),也不會知道自己原來竟然擁有食buffet的巨大天份。所以,唔好理天唔天份,你對寫嘢必先有一個欲望(可以極度澎湃也可以OK澎湃),就好似我,一去到各大小自助餐場地,就會立即好想吞噬全世界!(澄清一點:對比寫嘢,我對食buffet的欲望大好好好好好好好多。)
未開波寫嘢,你就要先知道自己究竟有冇欲望去寫嘢。如果有,嘿,你可以繼續睇落去。
OK,有欲望嘞,但怎樣開波?正如溝女,如果沒有「溝」這第一步,一切都是空想,而且注定冇女(俾女溝是萬中無一的事,這裡不討論萬中無一的事)。
當你知道自己有寫嘢的澎湃欲望後,自然要寫(否則這個「知」只會附帶一連串dead air,像特首);但寫甚麼?呢一樣我答唔到你,畢竟不是作文堂交功課,所以你必需要有一個「想寫甚麼」的明確想法,才可以開波。這種出於自由意志下的寫嘢,才是有意義的。不然,只是「被寫嘢」(我們都應該清楚,除咗「被愛」、「被發達」、「被笠高帽」,大部分舉動一加上「被」字,都唔慌好嘢)。
或許霎時間你冇乜頭緒,這是好正常的(正如我每當buffet時,往往不知道第一碟攞乜),唔緊要,作為「長年累月文字處理技術員」的我可以俾少少頭緒你。還記得我人生中首次有寫小說的欲望,是因為中二時睇了幾本衛斯理,覺得正喎,同時(唔知點解地)覺得:其實自己都可以寫番本喎……於是買了一疊400字原稿紙,寫了人生中第一個科幻小說《鑰匙》——但寫唔完,因為有再澎湃的欲望,也不等於就能夠完成(正如我每一次食buffet都不能夠食晒所有好想食的嘢),要完成一個長篇故事,所需技巧實在太多,那麼,惟有先從短篇故事或短文開波。而在過程中,其實是不斷的模仿——睇好多書的人,不一定會寫嘢;但寫嘢的人,通常都會睇書——睇別人點樣寫嘢,當你睇得夠多嘢,自然知道自己鍾意寫乜嘢,以及唔鍾意乜嘢……然後就是不斷地寫寫寫寫寫嘢。完。
What?冇嘞?係,寫嘢就是這麼一回事。毫不浪漫,死寫爛寫,而且極度孤獨——作狀啲講,寫嘢是自己同自己對話,我從未見過有人可以一邊同靚女講嘢一邊寫嘢(人同此心,假如我有機會同Scarlett Johansson講嘢,唔係仲掛住寫嘢吖?)。不過,好nice的我,還是可以講多幾樣注意事項。
1.我不知道Simple是否一定Beautiful(Scarlett其實sim唔simple?我不知道),但簡單,的確有簡單的好。正如豬肉佬,幾咁親切可人!肉類分割技術員?感覺好麻木不仁。
2.正如講嘢是講俾人聽,寫嘢,也是寫俾人睇,希望別人明白,所以要用「人話」,人聽得明的說話。但事實證明,有些望落是人的人,例如「自大膽量展示高級技術員」、「艱辛外遊獨力承擔而不用自己錢技術員」,講的寫的,都唔似人話。
3.你不是哥倫布,不需要鑊鑊都用發現新大陸的心態寫嘢;但一些太過阿媽係女人的事,就可免則免,否則,效用只會像事隔多日後警方才發press release表示「李波現在內地」一樣。
4.不要立亂動用一些連你自己都不明白的四字詞語,例如「一帶一路」——除非你正在寫的是施政報告吧。
最後講多樣秘密。我除咗會考美術攞F,就連中文科作文嗰part都一樣月巴。連我這類不合格的人也可以畫嘢寫嘢,Hey,這不就是一個最真實動人的勵志故事嗎?
(原文刊於am730)

沒有留言:

發佈留言