2016年3月9日星期三

你真臘肉看里安納度


























星期日深夜,即星期一凌晨,我應該瞓,而又未瞓。
未瞓是因為想知新界東(不是新果東,新果東只會令我聯想起一種新出的果凍)補選結果。
點知某票站突然出現了一個開唔到的票箱,開唔到是因為唔見咗條key(Why這麼一條重要的key都可以唔見?),結果——大家都知道結果係點。
OK,總算捱到知道誰選到誰選不到了,係時候躝上床就寢——冇幾耐又要躝番起身,睇奧斯卡直播。
熟我的人都知道,一直以來,我對里安納度的態度是敬而遠之。不要問我原因,我都唔知。
其實點會唔知。我妒忌佢靚仔(不是一般程度的靚仔,而是超乎一般程度的靚仔),靚仔得來又識做戲,更大鑊是不像其他好後生便出道的靚仔,隨著年歲增長而不再靚仔(然後星途殞落),里安納度竟然愈大愈型!明明月巴咗依然不失有型!
佢愈有型我愈妒忌。妒忌就像我的磅數,與日俱增;被妒忌蒙蔽的我,唔想再睇佢(好有型地)做戲。於是,好多里安納度孭飛的戲我都冇睇過(或睇晒),不說其他,就例如《鐵達尼號》,由有點遠古的1997年上映至今,我依然冇由頭到尾完完整整睇一次——素描那場卻睇過好幾次,因為我本人都曾長年累月練習素描(但里安納度畫的是輕躺著的裸體琦溫絲莉,我畫的是裸體石膏像)。
很多年之後,里安納度終於在幾乎全人類都認為佢應該攞奧斯卡影帝的情況下,上台攞他的奧斯卡影帝。
當世人都認為你應該得到某樣嘢而你又真係如世人所願真的得到時,有甚麼比呢一刻更完美?
你可曾(幻想)擁有過這麼完美的一刻?
我承認,我有。小時候,面前是無限可能。因為有大把可能,我們才會對未來有所期盼。可能性,是構成期盼的重要條件。但當年歲漸長,你變得牛高馬大,可能性逐步遞減。像body,在你未定形前也存在好多可能——我未成為月巴前也偷偷哋幻想過自己會生成六塊腹肌纏身(最後擁有的卻是六合一腹肌)……
但body還是其次,更攞命是你明白了自己終究沒辦法成為甚麼舉足輕重的大人物,而只能是在任何風吹草動下都難免被波及的小小小人物,每日返工(等)放工,周一捱到周末,一年伊始做到年尾收爐,間中在投注站排鑊甘等買金多寶。
Yes,我們終於認定了一個事實:我們都不是里安納度,而只是塵世間的你.真.臘.肉。
臘肉,是肉經後天醃製加工再曝曬後的完成品,有人鍾意有人憎,唯一長處是夠晒防腐,可擺一段超長時間。像人,由細個到變成大人,同樣被加入了大量嘢,改造,我明明是我,但長大後的我又肯定不是小時候的那個我。
就算天生靚仔,但靚極,也可能只是一嚿靚臘肉。一嚿臘肉,是注定不能站在金碧輝煌的頒獎台上,在萬人拍爛手掌下領獎,同時透過人造衛星現場直播。
然後里安納度竟然沒有(像我預期般)把自己在演藝路途上的努力如泣如訴地細數,反而呼籲大家為了人類未來關心地球安危——不要把地球看成理所當然。
里安納度呀,你已經咁有型又集萬千寵愛,但在這一個象徵事業攀上最頂峰的重要時刻,竟然從容地(肯定比你平日的七情上面演出從容),放低自己——實在令我呢嚿月巴臘肉動容。
我看見一個好有型的人,能夠走出「有型」這種附加的性質,透現出作為一個人的價值,並把這種價值傳播(而他的「有型」也為這個舉動add了value)。
那麼,一嚿再平凡的臘肉,其實也可以在某些關鍵時刻,超越臘肉(這外在限制),重拾最純粹的那份初心。
但塵世間就是有些過期臘肉,從不知道自己已變成劣肉,更懶係理所當然地妄想成為超人,結果搞到兩邊不是human。
(原文刊於am730,20160302)
(極煩躁下勉強寫完)

沒有留言:

發佈留言