2016年3月9日星期三

浪漫月巴睇90s(14):我想回到《重慶森林》的那一個香港





















在1994至1995年那一年之間我睇咗《重慶森林》超過70次。

1.這大抵已不是叫做喜愛一齣電影,而是沉溺。好彩,冇受223影響,半罐(就快過期的)鳳梨罐頭都冇食過。

2.知道這齣戲是因為某一期《電影雙周刊》。1994年夏天,考完A-level靜候佳音(其實一點期望都沒有)的我,在柴灣工業區返暑期工。期望每朝早在地鐵站隔離商場食完一個唔使廿蚊的KFC早餐,就去鄰近報攤買本漫畫或雜誌,在開工前享用。就是某一天某一刻,買了某一期《電影雙周刊》,讀到《重慶森林》的介紹。

3.吸引我的不是王家衛,而是王菲。當時的我絕對是100%王菲Fans。記憶中,在TBB一個節目裡,她曾接受訪問說正拍緊一齣王家衛的戲,戲名是《旺角火宅之人》;我等了又等,等到冇晒聲氣,結果失驚無神殺出了這一齣《重慶森林》。

4.事實證明,如果《重慶森林》沒有了王菲,可能依然好睇,但肯定冇咁好睇。我唔理王菲係咪做緊自己,我只知道,一個(適合的)演員真的能夠為一齣戲Add Value。看著王菲在蘭桂坊那間快餐店邊聽《California Dreamin’》邊拎住樽茄汁與芥辣跳舞,偶遇663,再擅闖663屋企,用改變屋企布置來治癒失戀的663;這種單方面而又無條件的愛,突然被後知後覺的663發現,王菲卻淆起底來,又或,她覺得自己有需要去另一個地方,找尋另一個可能……

5.可以想像,若手上擁有王菲和梁朝偉,絕對可以拍一齣(所謂)靚人靚景的懶浪漫愛情片,偏偏阿菲與663的故事,卻是發生在中環蘭桂坊快餐店與半山行人電梯之間;不妨細心睇番,你根本睇唔到象徵中環價值的商業大廈。

6.Yes,我們一直被植入腦袋的中環,就只是一個商業中心,讓一群穿戴整齊亮麗的人搵大錢的商業中心,咁搵錢以外中環有冇人住呢?佢哋食乜呢?那裡的人文生活究竟係點嘅呢?Who cares?但那時候的王家衛,仲cares。

7.同樣是來自《電影雙周刊》的訪問。王家衛說他很喜歡看粵語長片的開場,總是拍下一幕幕香港風景,這些風景片段在多年後,唔覺意成為了一個個歷史紀錄。於是他拍《墮落天使》(一個原本出現在《重慶森林》的故事,但因篇幅有限,才分拆出來)也刻意去拍下一些香港風景。

8.所以我們在《重慶森林》看到以龍蛇混集馳名於世的重慶大廈、沒有被喜愛爛蒲呢類垃圾戲拍到惡俗的蘭桂坊、剛剛起好冇耐的半山行人電梯、中環結志街一帶的街市、啟德機場,以及一些曾經出現在香港但已經完完全全地消失了的舖頭(例如王菲買巨型加菲喵而林青霞咁啱企喺櫥窗度煲煙的玩具店)——Yes,我可以好大膽咁講,《重慶森林》是把香港拍得最靚的香港電影,那份靚,不是來自刻意去揀一啲所謂靚景又或地標去拍,而在於不加味精地拍下了上世紀90年代初的香港:有真實的人文生活、有烏煙瘴氣、有不整潔的喧囂街道、有夜䦨人靜的小街……以上共組成一個只.能.屬.於.香.港的Landscape,一個冇經旅發局加鹽加醋加入各種調味的獨有Landscape。

9.原來《重慶森林》真正不能缺少的未必是王菲,而是那個尖咀那個中環那一個香港,是那個實實在在的90年代初香港,為223和金髮女郎 & 663和阿菲的故事Add了無盡的Value(正如《的士司機》,你絕對忘不了那個70年代的紐約)。Why而家好多懶係雲集好多巨星的戲都唔好睇?因為不是搵一些冇意思靚景,就是搭個所謂靚景,然後將啲星塞晒入去做場大龍鳳就算,地域感完全被模糊和架空。

10.最後,希望屆時有份去王家衛講座的朋友可以代我問問王大導:幾時再喺香港拍戲?拍有香港實景的戲?
(原文刊於am730,20160226)

1 則留言: