2015年7月29日星期三

識時務者為蠢人,升官發財指引




















古語有云:咪做蠢人。

做一個叻的蠢人
所以在古代(即97前),兩間電視台都有製作節目以作配合:麗的(即後來的亞視),有為培育細路做醒目仔的《醒目仔時間》;TBB,也有為令大人叻啲的《叻人新世紀》。
但現在,曾努力培育醒目仔的亞視不獲續牌,而有份主持《叻人新世紀》的殿——堂級歌手李克勤,也似乎進入了另一個境界,選擇笠上(好難認佢唔出的)面具參加大陸歌唱比賽——Why一個出過咁多碟又叻震音的歌手仲要參加比賽?我諗唔通,我更諗唔通的是評判竟然認佢唔出……霎時間,我不知道參賽者叻啲定嗰班評判叻啲。
Anyway,作為家長,當然不希望自己子女蠢(過別人的子女),於是大家都迫子女參加呢樣報讀嗰樣,無非想佢哋醒啲叻啲……問題是,做叻人真的著數嗎?環顧今日香港蠢人遍布,當中不少蠢人更可以做高官、或甚麼發言人,月月如常獲取高(過你同我N倍的)人工——這難堪的事實叫我開始明白:醒目地做一個叻的蠢人,才是真正的才能。

月巴呈獻,子女智能測試指引
香港已進化至一個有規有矩的城市,而規矩,來自指引。沒有指引,好多人唔識生存。
為了讓關心子女發展的家長們自行評估子女智能,我參考了社會上的一些爭議性事件,再認真地做了一個測試指引;從指引中的選項,你大致可以預測子女智能水平,以及日後適合從事的行業。

1.語言題:試讓子女讀出「中國建築」,睇吓讀得流不流暢。
A.好流暢(冇錯,閣下子女語言能力係唔錯,但未來發展頂籠都只係唔錯);
B.OK甩咳,又驚讀錯(閣下子女非庸才,應加倍培育);
C.完全讀唔到(Yeah!閣下子女有望加入房署做高官!)

2.情景聯想題:圖中所見,有一個噴晒鼻血的女子以及一群警察,試讓子女想像究竟發生咗乜事。
A.天氣乾燥所以流鼻血(閣下子女完全欠缺想像力,建議俾佢睇多啲TBB劇);
B.有人向女子施襲(太理所當然,偏偏香港已經沒有理所當然這回事,閣下子女在人生路途注定吃虧閉翳);
C.女子以胸部襲警(WOW!閣下子女注定是司法界奇才!)

3.現實處理題(一):某女學生由高處墮下,郁都唔郁,試讓子女描述該女學生身體狀況。
A.佢暈咗啫(閣下子女適合做訓導);
B.佢行得嘅(閣下子女適合做副校長);
C.不作任何描述而只管冷靜地尋求指引,總之大前提係千祈唔好打999(唔做校長簡直浪費,恭喜!)

4.現實處理題(二):港大校委會會議進行期間有學生衝擊會場,假設閣下子女是與會者之一,會點做?
A.插水(有急智,但唔夠);
B.插水並(似乎)暈倒(仲未夠囉);
C.插水並(似乎)暈倒再高呼學生無法無天當然仲要call白車華麗轉身離場(完美!醫學界需要你!)

5.經濟題:高鐵估計(估咋)最終造價高達九百億,你的子女認為此項工程是:
A.黐線!(Sorry,閣下子女極有可能係黐線);
B.洗濕咗個頭,都要起埋落去啦(識時務,但未夠);
C.嘩有冇咁筍吖?(閣下子女對經濟發展睇法絕對宏觀!)

6.自由題(一):媽咪買餸時消費意欲降低,原因是?
A.阿爸失業(答案太正路);
B.百物騰貴(答咗等於冇答);
C.創科局未能成立(咁都答得出!絕對適合加入建制派!)

7.自由題(二):阿媽話你玩完啲玩具又試通處擺,你的解釋是?
A.懶囉(注定做廢青);
B.等工人執得啦(唔錯,有前途);
C.土地問題(以致居住空間不足,衍生冇地方擺玩具)——閣下子女不得不參選特首!

終極指引:但假如閣下子女在以上各題都揀C,你應該遠離佢多啲,因為佢喪過喪屍。

(交稿嗰刻尚未發生港大校委會插水事件,唉……惟有喺呢度加番。原文刊於am730)

4 則留言: