2015年7月17日星期五

浪漫月巴睇女星(36):且讓我們記住Meg Ryan的曾經,直到永遠。


















上星期在公司開fb時瞥見一個po,Meg Ryan的近照——我不禁有爆哭的衝動。咁當然,我強忍住,畢竟大庭廣眾。

1.對於你曾經度過的90年代,你還記得甚麼?

2.我記得的是:1994年有好多支配自己一世的電影(《東邪西毒》、《Pulp Fiction》);Brit-pop的爆發(在Oasis與Blur之間我選擇了Oasis,偏偏Oasis兩度來港我都冇去睇,Blur反而兩次都捧場);Kurt Cobain的死(廿年過去我還是keep住聽《Nevermind》和《In Utero》)……還有《90男歡女愛》。

3.《90男歡女愛》,1989年的電影,但因在香港上映年份是1990年,才有了這戲名。有關這齣戲的感受我曾經寫過,仲要寫過兩次(可睇番《When佢Met Meg》及《原因不要理,浪漫地睇聖誕舊戲》)。

4.寫過兩次,睇就已經N次了(相信還會繼續睇下去,直至死的一天)。你不要問我睇N次的原因,塵世間太多嘢沒有原因(例如Why要設定人老咗就必然縐皮?);只知道,我鍾意睇片中的Billy Crystal,更鍾意睇當中的Meg Ryan——這個Meg Ryan / Sally,性格設定其實頗煩膠,但唔緊要,因為Billy Crystal / Harry仲煩膠,煩膠遇著煩膠,最後修成正果如膠似漆。

5.《90男歡女愛》在美國上映那一年,Meg Ryan 29歲,入行八年。電影太成功,立即把她事業推到另一層次。佢識唔識做戲不重要,最重要是世人都鍾意睇佢做戲——做有關愛情的戲。

6.然後整個90年代,Meg Ryan主要都在演繹塵世間的愛情事宜,有啲故事好啲,有啲差啲,但無論好啲定差啲,Meg Ryan的愛情電影都是輕輕的,沒有呼天搶地的生離死別,而只有生命日常的陣痛,但這陣痛,足以拮中好多浮世男女。可能是編劇為Meg Ryan度身訂造——也可能是基於她的外型以致不得不這樣度身訂造:Meg Ryan從來都不是風騷或性感的尤物,更不會是身材爆裂Femme Fatale,而只是一個你在日常會接觸得到,望落比常人靚啲,有點可愛的煩膠,但佢嗰種煩,卻足以構成令乏味生活變甜的糖。Yes,Meg Ryan被尊稱為90年代的(美國)甜心,就是她擁有一種貼近生活日常的屬性。即使佢明明是巨星。

7.她的這種特質,給予了那些在愛情路上跌跌撞撞患得患失角色無窮說服力。像(我只睇過一次、決定餘生絕不翻炒的)《緣份的天空》。試想像:如果最後同Tom Hanks遇上的是一位衣著疏爽風騷蝕骨性感尤物,你會諗佢哋跟住去邊度?但換轉 是Meg Ryan,這段緣,立即變得純粹,不夾雜任何鹹濕;但又因為這一種純粹,令我不敢再去觸碰,害怕影響了第一次(也是最後一次)看時的美。

8.原因不交代,總之在那個有點遙遠的90年代,我睇晒Meg Ryan的戲,每一次都是買飛入場,即使不是每一齣都好睇(問心,當中不少都好平庸),但Meg Ryan就是有一種力量,用她的特質支撐、挽救了一齣(平庸的)戲,叫一切愛她的,不致割凳,反而睇到心裡暖烘烘甜絲絲。

9.但時間一直在走。一個甜心只能屬於一個年代,一個靚樣也不能keep一世。90年代後Meg Ryan遇上的事,大概都不是甚麼好事:同(天殺的)羅素高爾搞埋一齊……離婚(但佢話老公其實一直有出去搞三搞四)……為尋求突破而在一齣(好唔掂的)《In The Cut》裸露……主演的電影因嚴重負評而直接出DVD冇眼屎乾淨盲……在有生之年榮獲金草莓提名……到而家,個樣仲……唉。

10.時間,對人殘酷,對女人尤其殘酷,對靚的女人尤其超級殘酷(這是我寫這個欄的最深感慨)——因為時間,才會有「曾經」,曾經靚曾經癲倒眾生曾經是一個年代的甜心。我自然不知道此時此刻的Meg Ryan點諗,但只想說:你的「曾經」,早已成為不少人記憶中的「永恆」。
(原文刊於am730)

沒有留言:

發佈留言