2014年11月24日星期一

十年以後當思我,我成為一個怎麼樣的大人?


























每逢畢業典禮我就倍添感慨。A.感慨自己畢業N年;B.感慨一班莘莘學子終於離開學府進入社會——面對真正的大人。

你食鹽多過我食米?我食Buffet多過你食Rice!
所謂大人,無論職業貴賤搵得多定少,總是偏愛講某一類說話——可能為了證明佢的而且確係大人,也可能佢真的除了講呢啲就唔識講其他。以下10句,你有冇聽過人講?又或你本人有冇講過?
1.「唔准咁做!」——就是字面意思,同時隱含一個意思:說話者就是權力者。
2.「識埋呢啲嘢有乜用?」——通常是由唔識某樣知識、技藝的大人專用,而佢又唔想因為自己唔識而自貶身份,於是索性把你的知識踩到一文不值,來維護、高舉他本身的無知。
3.「嗱,我經驗始終多過你。」——講這句話的如果不是經驗主義者,就是RPG主義者,信奉經驗值。
4.「我食鹽多過你食米!」——由第三句衍生出來。問題是,Why一定是鹽而不可以是糖醋豉油或Tabasco?食鹽多,好巴閉嗎?換轉我會咁講:我食Buffet多過你食Rice!
5.「後生仔始終係後生仔。」——新加坡賭王陳金城金句。結果佢輸咗俾後生仔高進(高進對陳金成的稱呼是:老狐狸)。
6.「我對你好失望。」——好像只有大人才有資格失望,後生的只能令人失望。
7.「妖,而家啲後生真係廢……」——通常不會當住你面講,而只會成班大人圍埋時先講,又或喺心裡面講。
8.「等阿叔教精你啦!」——通常講得出呢句話的阿叔,精極有限。
9.「你而家咪好囉,我當年乜乜乜……」——大人唯一比後生多的,就是經歷,於是經常化身講故佬,講一些對佢好寶貴但對被迫聆聽者零用途的陳年故仔。
10.「呢個世界並非你所諗咁簡單。」——世界、宇宙之構成的確好深,好多大人睇完《星際啟示錄》都問Why蟲洞冇蟲。
最奇妙是,以上10句竟然可以結合成一個完整發言:「唔准咁做!識埋呢啲嘢有乜用?嗱,我經驗始終多過你,我食鹽多過你食米!後生仔始終係後生仔,我對你好失望(同時心諗:妖,而家啲後生真係廢……);等阿叔教精你啦!你而家咪好囉,我當年乜乜乜……呢個世界並非你所諗咁簡單。」在過去,以上發言已經足夠KO後生仔。
但時移世易,上述咁完美的大人表述並不足夠,不妨在最後加多一句:「十年以後當思我。嘿。」

所謂大人……
那個午後我有意無意經過畢業後返第一份工的地方。不禁想起17年前面對過的大人。
有一些,恃住自己係大人明恰我;也有一些,無條件地乜都教我。有一些大人當日懶權威的見解,事後證明錯晒(例如話網絡絕對不會取代實體閱讀);也有一些,一句說話,立即成功幫我開腦,事隔多年依然啱用,實在令我無言感激。
所謂大人,究竟係乜?我每天都以一個大人身份返工放工食飯屙屎瞓覺,我是否就是一個大人——一個稱職的大人?
以上10句大人之說話,實不相瞞,我一句都冇講過(其實有講過「唔准咁做!」,不過係對住我的喵講),可能是我的職級未去到可以講這些說話的層次,也可能是我未去到可以輕易講這些說話的階級——而真正原因其實是:我憑乜去話後生仔?
所謂大人,不少都是已經服.從.了.命.運.的.人。
既然是命運,整定嘞,於是對塵世間很多(由大人之上的大人物所定下的)規條,不合理又好勁不合理都好,只管follow,一旦見到有人不去follow(通常是比佢哋後生的),就覺得礙眼、唔聽話、有冇搞錯諸如此類。
十年以後當思我。我慶幸自己仲未成為當日我憎的那類大人。
(原文刊於am730,19/11)

沒有留言:

發佈留言