2014年3月5日星期三

連當事人都唔知——我與Matthew的恩怨情仇






























先旨聲明,本文不是同大家分析Matthew Mcconaughey的演技有幾精湛,又或他有幾型。想說的其實是:我曾經好憎佢。各界Matthew粉絲,得罪了,sorry。

一齣令我嬲到想鋸死人的Matthew舊作

我有一個無聊習慣——睇維基。
在維基link吓link吓,便可隨時得到一些自己從來唔知(但肯定對升職加薪無用)的資訊。像星期一中午,當知道Matthew攞到奧斯卡影帝,立即在維基search佢。
結果發現了一個驚人事實。多年前我已經欣賞過Matthew的狂放演出。那是一齣叫《德洲電鋸新世代》的青春血殺片(中文名是我本人亂作的,英文片名是《Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation》),20年前的製作。係人都知我是Leatherface的fans,所以一見到封套上有條友笠住面具兼手持電鋸並作準備鋸嘢狀,便毫不理性地拎去俾錢。
畢竟是很多年前的事了,已經忘記晒齣戲講乜,唯一記得的是唔知個導演喺度拍乜,全程得班冇腦青年男女在逃亡和慘叫,完全喪失元祖《電鋸》的精神,絕對是一套有辱家聲的系列作!我甚至憤怒得想即刻飛去美國用電鋸鋸死一眾台前幕後(這只是比喻,現實中的我其實好溫文和好Nice)。
套戲令我太憤怒,而憤怒會嚴重影響觀察力,我完全冇留意男主角原來就是Matthew,sorry。

型仔和好醒的型仔
血殺片需要大量青春男女被砍掉,好多荷里活一線演員未紅時都拍過(當然拍過而不紅的也大有人在)。因為靚仔啩,Matthew漸漸紅起來。我自然冇睇晒他成名後的作品,但都睇過唔少,發現他的角色離不開sell兩種嘢:1.型仔;2.好醒的型仔。
齋sell「型仔」,好簡單;要sell「好醒的型仔」形象,相對較難,一個不慎便會招來觀眾反感——事實是,的確令我好反感。
Matthew「好醒的型仔」形象大可見諸兩齣戲:《Sahara》和《Fool's Gold》。
兩齣戲,我擺明是因為女主角而去睇——《Sahara》是為了Penelope Cruz,《Fool's Gold》其實是為了Kate Hudson,但同樣因為那避都避唔到的好醒的型仔Matthew,睇到中途便放棄(問心,兩齣娛樂片其實都頗悶)。
鍾意不鍾意一個演員,從來都好主觀,總之我就係頂唔順那好醒的型仔Matthew啦,sorry。

演員的一次「砍掉重練」
演技,究竟是甚麼一回事?——咁深嘅問題我自然唔識答。
只能說,我從不認為減肥50磅或增肥50磅就是演技,頂籠只是演繹某一個角色時的配套,又或宣傳的噱頭,像Matthew減到得番棚骨去演的那個愛滋病患,我們注意的不應該是他的「得番棚骨」,而是他對於那愛滋病患的演繹,是否真的進入那名角色的內在,再透過自己,反映出來。
但「得番棚骨」對Matthew本人來說是重要的。他願意拋去過往那一個用來呈現「型仔」及「好醒的型仔」形象的外殼,而這個外殼,既幫咗佢,亦限制住佢——OK,或者片商或觀眾(不包括我)依然願意接納他是一個好醒的型仔,但他再做落去也只能做一個好醒的型仔。這是一條型仔的死路。
Matthew當日決定改戲路,是作為演員的一次「砍掉重練」。
而因為維基,我又認識多一點Matthew。2005年Katrina吹襲新奧爾良後,他幫手拯救過不少流離失所的動物;2006年他駕車到加州,偶然見到兩個後生仔將髮膠搽勻一隻喵,正準備點火……Matthew睇唔過眼立即落車救走喵喵!他對其他生命的尊重、見義勇為,講真,令我肅然起敬,並決定找回他的舊作看,重新認識這位演員——但我打死都唔會睇多次《德洲電鋸新世代》,sorry。
(原文刊於am730)

沒有留言:

發佈留言