2013年11月8日星期五

浪漫月巴睇舊戲(五十一):這一天,向林正英和許冠英致敬































係老友都知我是喪屍fans。但對於著住清裝跳吓跳吓的殭屍,反而冇乜興趣,所以在上世紀80年代末至90年代初的港產殭屍潮,冇乜follow。至於一手帶起成個熱潮的《殭屍先生》就非常鍾意。鍾意,是因為裡頭的人。

公式:「嘩有殭屍吖,搵林正英啦!」 
對於殭屍,我們的電影人曾經搶拍、狂拍,拍到濫拍地步。
問題是在狂拍的過程裡,從來都沒有作出深究,以致沒有給予對這個類型和這個題材一點進化,一點意涵上的深化。所以當開到荼蘼,會發現,那幾年被濫拍出來的殭屍片,大抵只是換了一些基本設定和時代背景和笑料,而同樣是在交代一個「嘩殭屍出現了,(林正英)快去收服佢吧」的過程。
作為核心的殭屍,也只是個最核心的基本設定,基本到不要求有甚麼(劃時代)進化。
到了20年後,《殭屍》出現,把《殭屍先生》大部分演員來一次結集,說了一個對過去留不下也放不低的故事——沒有了過去殭屍片即使死到臨頭都仲要拚命搞笑的荒謬,而只有當生命悲涼到盡頭而幻化出來的另一種荒謬。所以,有人話《殭屍》純粹借《殭屍先生》過橋——但我會咁諗:Remake一齣《殭屍先生》出來又有甚麼意義?

又喊又笑同時又好溫暖 
最近兩個深夜,翻炒了兩鑊《殭屍先生》。這兩鑊裡,我依然唔覺悶,仲有笑(有幾下仲係笑到癲咗兼嘈醒喵嗰隻),亦有眼濕濕(但我強忍住!);而更多時候,是有一種暖暖的溫馨感。
《殭屍先生》基調就是一部笑片(大部分80年代受歡迎港產片都是以笑片作為基調),但今時今日睇番接近三十年前寫落的笑料,其實已經唔多好笑,我仲笑,純粹因為演員的演出。
孭起搞笑部分的是許冠英和樓南光。以前唔太鍾意睇樓南光做戲,但又不得不承認,樓南光演貪威識食認屎認屁(但內心深處又唔算衰得晒)的人種,真的無出其右,基本上只要佢一出場,你就可以指住銀幕話:嗱嗱嗱呢啲人咪貪威識食認屎認屁(但內心深處又唔算衰得晒)囉!而且你通常都憎佢唔落,仲可能會有丁點兒親切感——因為塵世間大部分平凡人,咪就係呢一類人。
許冠英,由許氏三兄弟合作年代已經專演(必定俾大佬搵笨,靚女就必定俾細佬溝晒的)下靶。但許冠英式下靶,從來都是善良的下靶。在《殭屍先生》他由頭到尾都冇乜建樹,打殭屍唔輪到佢之餘,仲中埋屍毒,在變異成殭屍的過程裡佢甚至懶有大志咁話:就算做殭屍,都要做一隻長命百歲嘅殭屍。不過下靶的他不失善良,從一個不起眼細位可見:有隻阿伯殭屍跳極都跳唔上石級,唯獨許冠英願意行埋去扶實對方:「阿伯我幫你吖。」超愛呢幕。
眼濕濕部分。錢小豪與王小鳳的一段人鬼戀,即使成段冇咗都不影響主線劇情,而講真,保留下來反而仲有少少突兀——但我唔介意。我自小便(被身邊人指責)情迷王小鳳(是一種罪)。
這段感情,自然沒有好結果,而作為全宇宙最正氣道士的林正英,更自然容不下鬼(戀上自己徒弟):「你知唔知人鬼唔可以喺埋一齊?你咁纏住佢,盞害死佢咋。」但最後,林正英的處理,王小鳳的眼神,我差點哭了。
還有暖暖的溫馨感。這來自林正英許冠英錢小豪這三師徒。面對不成材的許冠英和叻唔切的錢小豪,林正英是注定終日被激到炸開,但當徒弟仔一個中屍毒一個俾鬼迷,作為師父,還是會緊張的。他們仨,是一組流露自然情味的師徒關係。
最後,仲有少少想講:1.陳友。其實只在一頭一尾出場,但搶戲到爆。以下是我亂諗:他在《殭屍先生》裡演的道士,有可能就是《殭屍》裡友哥的阿爺。2.對白。押韻得來,既符合時代背景,亦帶出一點點做人道理。林正英:「人分好人壞人,屍分死屍殭屍。人變做壞人係因為佢唔爭氣,屍變做殭屍就因為佢多啖氣。」錢小豪加把嘴:「做人要爭氣,人死就最緊要斷氣,如果死唔斷氣咪盞害人害己。」細味一下,簡直是對今時今日不少人的暗諷。
11月8日。林正英和許冠英分別在十六年前和兩年前的這一天逝世。由衷感謝兩位在《殭屍先生》的完美演出。

沒有留言:

發佈留言