2016年5月20日星期五

浪漫月巴睇90s(23):用微笑面對核心外圍的道德論辯 :)


























我認為,若果有人要寫香港史,應該把過去一周訂定為「Leon周」——個名當然可以再從長計議。

1.有關Leon怎樣在首場演唱會臨時取消後單拖拍片講「對唔住」,再在facebook專頁出po,化解了一場「關公災難」的種種,已經大概有十萬人寫文讚過,我冇乜補充,想說的只是,在這個已經冇人再肯為自己行為負責的年頭(例子太多,請自行參看位處政府核心內圍 & 外圍嗰班人),一句「對唔住」,原來是多麼的有價值。

2.這句「對唔住」所伴隨的不是抵賴。反而是把責任孭上身,畢竟嗰啲(被指未符合防火規格的中國製)帳幕是他們拍板採用的(如果換轉另一條友,應該或肯定會講:「帳幕並唔係由我親手製造,至於決定採用就係唔知邊個部門的決定……」)。

3.第二晚,成功開騷。因為拆去了(被指未符合防火規格的中國製)帳幕,本來被包住的核心內圍,無遮無掩,Leon優美而浪漫的歌聲衝出內圍傳到外圍。

4.然後,有人專誠在演唱會期間走到核心外圍,遙聽Leon,免費地。

5.又然後,引起道德指控:1.在核心外圍免費地聽Leon演唱會,freeride別人心血,不.道.德——這指控針對貪小便宜的心態;2.免費聽Leon演唱會已經不道德啦,仲po埋上fb,簡直是不道德combo!——這指控針對連道德不道德都分辨唔到仲要周圍揚的低等人格;3.亦有懶係持平的人說:如果只係聽一兩首,都算~~但唔應該由頭聽到尾連encore都聽埋囉!——這關乎程度的問題(咁免費聽一首唔太紅的sidecut會否不道德來又比較有道德?還是免費聽一首當年攞獎攞到開巷的金曲更加賤格?好具爭議性吖)。當然不排除部分免費聽騷的人也買了飛捧了場,但行為從來都是獨立地個別計算的,一個道德的行為不能抵銷另一個不道德的行為。

6.一場核心內圍的concert,竟然掀起了一場核心外圍的道德論辯,我估,連明蝠俠本人都始料不及。

7.這令我回想起另一場演唱會,1994年譚詠麟大球場演唱會。這場演唱會,同樣差啲無法成功開波,同樣在當年引起軒然大波——臨近開波,政府部門話因噪音問題,可能影響附近一帶居民,要求cancel。結果經過一輪斡旋,演唱會照常舉行,成為了香港史上其中一場好重要的演唱會……

8.但我不是想同大家分享呢場演唱會有幾好聽(又或幾細聲),而是我清楚記得,當年TBB《城市追擊》針對演唱會可能引起的Noise Pollution問題,專誠走訪兩個住喺大球場附近的家庭——家庭A,一睇個客廳就知非富則貴的超有米family;家庭B,點睇都只係一個不會發達的超窮苦人家。對於呢場大球場演唱會,家庭A的太太咁樣回應:「好困擾」(我超記得佢咁講),然後太太再一臉苦惱盡訴這場演唱會怎樣影響他們這一家的(有米)生活,個女做唔到功課溫唔到書諸如此類……至於家庭B個阿叔,著住一件白背心,坐喺屋外望住山下大球場笑說:都幾好吖,有免費演唱會聽。OK,如果要以最嚴格態度執行「免費聽concert就是不道德」的律則,呢個阿叔及其家人,好應該在演唱會進行期間搬走。Why嗰個有米family唔使搬?尊貴的他們,可不像窮阿叔咁enjoy呢場free show,他們由始至終都是受.害.者。

9.周三晚10點左右,我寫到上面一段,Leon喺fb做live。我突然覺得,Leon的智慧是:他把一場因誤判而隨時招致商業災難的演唱會,演變成2016年一個真正與民同樂的聯歡會——不論你正身處核心內圍定外圍定係沙田圍,總之,大家同呼同吸。

10.畢竟左手又係肉手背又係肉,有時,唔使分得咁清楚。:)
(原文刊於am730,20160506)
(今次呢篇寫少咗90s,不過左手又係肉手背又係肉,有時唔使分得咁清楚~~)

沒有留言:

發佈留言