2015年10月7日星期三

終於不惑的我,等唔切知埋天命




























等了又等,等了四十年,我終於不惑了Yeah!

錯信孔子,唉
Yeah What?騙人的。
2015年10月5日晚上,還是39歲的我,完美地諗唔到今篇「月巴事」題目。
於是決定大膽做一個臨床實驗——去瞓。如果四十真的不惑,有理由相信第二朝正式年屆四十的我一瞓醒,就會立即不惑,立即有題目自動彈出來啦……
結果,一覺醒來,我真的四張了,我仲係諗唔到題目呀,X!
估唔到生日第一句自我口中吐出的,就是這個「X」。但這個(夾雜了「Happy Birthday to Me」意味的)「X」,跟過去我所說過的億億萬萬個「X」都不同,除了包含對自己又一次諗唔到題目的無奈,還有對自稱四十而不惑嗰位仁兄的憤慨。
孔子,I Hate You!嗚嗚……

又要做博士,又要講究影響因子
冷靜過後,我諗清楚了。孔子講呢句嘢,對佢來講冇(話啱定)錯,錯的只是我——我太天真,真的太蠢,蠢在輕信權威。
是的,就算被認為再權威的人,都不代表一定啱晒,一定要信晒佢(Why一定要信奉權威?咁權威本身又信奉甚麼?),而過去所出現過的所謂權威,又怎樣證明一定是權威?有沒有一套相當科學或Very客觀的方法去證明權威真係好權威?
過去,冇;But Now,有了。
就是考察一下被捧為權威的當事人係咪博士。而且有冇好高的影響因子。這個考察,足以震撼兒童界學術界。
1.阿媽叫衰仔不要偏食,衰仔大可反問:「你係咪博士?你甚至連營養師都不是!」
2.小學老師叫冇交功課的同學出走廊罰企(我已四張,讀小學已是N年前的事,不肯定而家小學界仲興唔興罰企),該同學絕對可以大條道理反問:「超!你係咪博士先?你甚至連中學老師都不是!」
3.大學教授(假設佢應該係博士吧)要求學生準時交Paper,學生亦自然可以反問:「咪以為你係博士就好巴閉,我Check過,你的影響因子仲低過李輝!」
Well,除了震撼學術界別,也動搖到日常生活。
1.我向來敬重的李錦聯師傅與我一直敬愛的德尊老師,再次合作示範菜式,期間又疑似發生爭拗,德尊老師大可話對方:「師傅你都唔係博士你憑乜教我落芡先!」當然,李師傅也可以彼之道還施彼身:「咁你都唔係德尊博士啦……」二人相視而笑——Double KO,證明大家咁高咁大,彼此不要羨慕。
2.我手痕,Check下今時今日領導香港的一班司長局長學歷,竟然是……我只找到兩個博士!OK,我明白,好多官讀完Degree冇耐就趕住加入(殖民)政府服務(殖民時代的)香港,未必有時間再進修——但當有人以冇博士學位作為冇資格做大學副校長的理由時,作為教育局之首的吳克儉,連博士銜頭都冇個傍身就膽敢統領香港教育發展,嘩成何體統?

知天命不如睇天命
四十不惑了,積極的我正為「五十知天命」而努力。但怎樣才能夠知權威的天命?而且究竟甚麼是天命?
只能說,作為凡人,不論我天命定你天命,都是睇不透的,所以不要打搞,就讓呢啲命繼續好權威地不動如虛空吧……
我決定睇楊天命。當世間事不知怎用語理分析分對錯,運程書至少話我知猴年運程相當唔錯。
(原文刊於am730)

2 則留言: