2015年10月16日星期五

你的合理,我認為好唔合理!


























返學後,時間嚴重唔夠使。唔計日常返工和精心繪畫《Robocat》,還有備課 + 導修assigned reading + 寫paper的參考書目……Well,我近乎冇乜睇過。

重新檢視我們信奉的偽真理
但我還是同自己講:好彩有讀(畢竟現兜兜交咗學費嗚嗚)。
哲人留下的話語,令我重新檢視一些自小就被灌輸的道理,一些我曾經信到十足十的道理。
像「書中自有黃金屋」。你總讀過書吧,那麼,你買了樓未?OK,知你買咗樓嘞,但你買的只是單位乙個,而不是一間house(至於黃金不黃金呢啲門面嘢我就不同你斟酌了)。當然,總有些讀過書而又出類拔萃的人有能力買到一間house(而house裡又真的放有黃金若干兩),但亦只能說,有些讀書人做到有些讀書人做不到。
這句(好似真理的)古諺語一經日常經驗檢視,原來不是甚麼真理,只是一句可能真但更大可能落空的說話,或大話。

你永恆地摸不透的「報應兄」
這一句還算易搞,也有一些,根本無法檢視其真偽。
像「善有善報,惡有惡報;若然未報,時辰未到。」實不相瞞,知性如我在人生中也曾多次講過呢句嘢,即使今時今日冇講出口,心裡面一樣會諗。
塵世間太多離譜的惡人惡行了(惡行自然是由惡人做出來,所以不要再懶理性說甚麼對事不對人),問題是,對於這些(幹出惡行的)惡人,我們奈佢唔何——佢可能係富豪,佢可能係高官,佢可能係(冇紀律的)紀律部隊中人……
在這個極度無可奈何而又咬牙切齒恨不得煎其肉拆其bone的情況下我們所能說的就是:善有善報,惡有惡報;若然未報,時辰未到。吼!(個「吼」字唔講都得)
講完,心裡就自然覺得呢條惡人終有報應,可能聽日可能後日可能下個禮拜,總之就肯定是在未來一日啦。
如果惡人真的在聽日或後日或下個禮拜得到所謂報應(但怎樣才算是真正的報應?)——總之只要在你有生之年發生,操縱報應的嗰位「報應兄」便像幫你出了一口氣;但如果「報應兄」一味拖拖到你入土為安後才願意出手整治,你點睇?又如果「報應兄」決定放佢一馬,惡人終其一生都食好住好仲安享晚年,你又點睇?
有人可能會話:無論有幾食好住好咪又係一樣要死,超!
我亦可以話:超,咁你千辛萬苦儲夠首期買間貴價劏房供到死先供完,又冇做過甚麼惡行,咪又一樣要死。咁,你個報應咪仲甘?假如死就是報應,我們每一個人都有個報應的deadline。

若然未報,合理時間未到!
受監警會啟發,對於檢視報應我有個嶄新切入點——合理時間。
時間好公平,因為客觀,我的一秒和你的一秒,完全一樣(當然,你一秒所賺的錢絕對可以多過我,但這已涉及多一個範疇,而跟時間本身無關)。
合理時間不同。你的合理跟我的合理,可以是完全不同的道理——1.你老闆勒令你第二朝做好個PowerPoint,佢認為俾足成晚時間你,好合理啦笨;但你心裡面肯定會呻:得嗰一晚?好唔合理!2.Lecturer俾足成個sem我去做paper,好合理;我得嗰一個sem去做paper?好唔合理!——合理不合理,是個永遠無法解決的時間糾結。
再檢視報應。「若然未報,時辰未到」中的「時辰」,究竟指乜?太虛無了。若換成「若然未報,合理時間未到」,即使依然唔知幾時才算合理,但至少,聽落官腔啲,而官腔,對塵世間不少人來說,永遠受用。
但有人又會問:Hey,咁「合理時間」是由哪個時段開始計算呢?——自然是由惡人做惡行的那一個moment開始計算啦笨。這麼顯淺的問題,竟然仲有人(佢讀的書肯定比我多,住的單位肯定比我大)好意思提出,實在好唔合理。
(原文刊於am730,20151014)

沒有留言:

發佈留言