2015年9月30日星期三

浪漫月巴睇女星(45):明辨是非!我撐Ali!


























已經開學了,Why我喺中大校園仲未遇上「是非擂台」——的是非精Ali?

1.我認,我有睇《學是學非》。這大概是我每星期唯一會睇的本地製作電視節目。

2.老實,喺屋企,我冇乜開電視,開親,不是打機就是睇碟。

3.但我總不會成日匿在自己屋企。每逢周日,會返老家吃飯。食飯時段,難免開著電視(這是不少家庭的自行選擇),而又注定離不開睇TBB(這是迫不得已的選擇)。以前我會覺得好煩,因為播親的都是飲食節目。你不妨數番在星期日(所謂)黃金時段出現過幾多飲食節目吧……當然,唔使好用心去計算,也會知道答案:喪多。

4.我從來都不明白這些飲食節目的作用。A.讓你增加食慾?B.串緊你在現實中食緊嗰餐唔夠豪唔夠矝貴?C.冇乜原因,純粹見播咗咁耐都冇人嘈咯,咪繼續播囉笨。

5.「學是學非,明辨是非!」——我終於聽番這句Slogan了!而且更是在那個周日食飯黃金時段Yeah!問題是,我已經太耐冇睇電視(嚴格來說是太耐冇睇TBB),以致我對電視界有一種陌生感,很多新紮姐仔、又或在坊間算是掀起過話題的姐仔,我統統唔識——唔識就是認唔出樣或講唔出名,又或認唔出樣兼講唔出名。除了Ali。

6.Yes,除了Ali。我叫得出佢個英文名之餘還知道她中文名叫「李佳芯」但這不是真名因為她的原名其實是「李嘉馨」(以上一句一定要一口氣講)。知道塵世間有Ali這麼一個人,是因為我曾經有追睇《體育王》和《空間大改造》這兩個有線節目。

7.在屋企仲睇到有線時,明明冇乜體育意識的我,會好神心咁捕實電視睇《體育王》;屋企已經冇任何空間容許改造?好神心的我依然堅持要睇《空間大改造》……這份神心,自然是因為Ali。佢好靚嗎?我唔知點樣界定「好靚」中的那個「好」字,而只著眼於「靚」,咁,我的確覺得Ali靚,靚得親切,靚得不會拒人於千里之外(這當然是感覺,畢竟我未接觸過佢,未能進行較科學的了解);但我更欣賞的是她的口才。例如《體育王》,記得有個環節叫「Ali話你知」,由她向觀眾講解水蛇春咁長的體育知識,全程獨腳戲,即使她講的內容全都應該有專人寫定稿,但聽在我敏銳的耳裡,我聽得出她不是在齋讀稿,而是在嘗試演繹一段稿——讓那一段其實好老正(和頗悶)的稿,變得有趣。後來,她更會分裂成兩個人,兩個性格特質不同的人(即使不是甚麼深奧的性格設定),Ali一人分飾兩角,以偽對談方式,自己同自己做一場獨腳戲。OKOK我知道這不是甚麼劃時代做法,但在一個(未必咁多人會睇的)例行公事式節目,我看到一種非例行公事式的工作態度。除了負責面對鏡頭的Ali,在鏡頭見不到的幕後工作人員,也有功勞。

8.直至有一天我在有線突然見不到Ali。我問天:Ali去咗邊?但天,保持緘默,懶型地……直至有一天返到屋企,本能地開著電視好讓寂靜的家有一點人造聲響,我聽到一把熟悉的聲音,Ali的聲音——噢原來過檔了TBB。那個讓我再次聽到Ali把聲的節目就是《學是學非》。Ali,依然好睇,她的拍檔梁嘉琪和黃心穎都唔錯(尤其梁嘉琪,前身同樣是有線人,故意以一種懶靚女的姿態示人,OK突出,演出時往往交出一份非傳統電視台姐仔所能擁有的幽默和節奏感)。

9.我應該開心?可惜那時候的我已經完全喪失了一份睇電視的神心。所以後來那些讓Ali終於得到坊間留意的劇集,我一集都冇睇過——只係唔覺意睇咗半集,Ali演一個偏執的第三者,Well……演得太用力了,但這是很多電視演員通病,以為七情上面做戲咁做就代表好戲。不過,對於Ali得到這份遲來的嘉許,我開心。

10.也擔心。擔心她除了注定做是非精,更被定型為狐狸精。但現實是工作有太多身不由己,你一係唔撈,一係盡力做到最好,能夠演到一個叫天下C9憤恨的狐狸精,也是一種成功。那麼,Ali,惟有繼續努力吧。我不知道妳在將來能否成為一個星,但我始終認為妳的才華不止於一個是非精。
(原文刊於am730,20150925)


沒有留言:

發佈留言