2014年7月16日星期三

I have a dream,一個成為狀元的dream。





























我們再平凡,還是擁有發夢的權利。
或許你在人生中,也曾發夢有朝一日成為奧斯卡最佳導演、康城影帝或影后、諾貝爾乜乜獎(乜獎都得,但千萬不要是和平獎,因為隨時攞唔到獎)得主……


媒體追訪狀元,家長向我施壓

 你應該明白,上得台攞呢啲獎,總不能求其講句「Thank You」就落台,畢竟台下正注視著你的人,都在渴望聽你的一番感人至深說話或鼓動人心言辭(但應該不會想睇你唔知點解地keep住喊到豬頭,但又唔願返落 台喊——yes,就像香港樂壇頒獎禮那些得獎者),所以,你其實不只在發夢成為以上各類成功人士,而是在發夢自己正以成功人士姿態發表偉大的演說。
我心頭冇咁高(畢竟要成為甚麼奧斯卡導演康城影帝諾貝爾乜乜獎得主的背後,牽涉太多外交關係),過去一直令我魂牽夢縈的只有:狀元。
自小我就被(迫)訓練注視狀元。無論政治氣氛經濟情況如何,每年放榜,各媒體都必定追訪那一群狀元(即使說是一群,其實咪嗰十幾個),而偏偏屋企人總會在 新聞播放狀元訪問時冷冷地加一句:「你睇吓人哋~」——那個被故意拉長來講的「哋」字所涉及的複雜情緒和意味,相信連外國人甚或外星人都感受到。

狀元公式Q&A

 於是我在距離考公開試仲有排的童年,已開展了「睇吓人哋」的艱苦生涯。結果,哦,原來咁咋。
Q1:有冇死讀書先?——狀元耍手擰頭。
(我果然擁有做狀元的潛質!對於死讀書我是直情憤恨到一個不.讀.書的地步!)
Q2:咁平日勤唔勤力溫書先?——狀元總是答:「都唔算好勤力。」說時仲有啲唔好意思。
(在這方面我認為自己比他們更勝一籌——在勤力方面我是完全不勤力的。)
Q3:讀書以外有甚麼嗜好?——狀元答案通常是:打波打機彈琴行山游水諸如此類。
(偏偏冇狀元會說自己熱衷追逐愛情。自小便在這方面投放大量時間心力的我,無疑比狀元優勝。)
Q4:大學打算讀邊科?——狀元的答案離不開一些悶爆的例牌專業學科。
(我的答案差唔多,誰也勝不了誰,但同時隱隱然證明,我同狀元人同此心心同此理。)
我開始相信,我極有可能成為狀元,在放榜日接受眾人祝福以及傳媒提問。結果,1992年暑假,我做不成狀元,而只是個考到十幾分兼有一科成功攞F的徬徨會考生,睇住別人接受眾人祝福的同時自己就忍受著親友質問。

我的狀元演說(2014仲夏版)

即使我同狀元無緣,但N年前我就未雨綢繆做好了一份他日高中狀元的記招講稿。反正冇機會發表,便在這裡公開吧。基於講稿完成多年實在有點過時,亦已經再冇傳媒會問上一段的那四條廢問題,一問就問些勁尖銳的,我惟有大幅修改,修改成一份切合2014年政治環境的。
「Firstly,主流意見認同,在香港讀書好痛苦,苦在要考那個甚麼DSE。以前,較多意見認為,你只要肯用功讀書,你總能夠憑藉用功而換來一定分數; 但現在,不少意見認為:已經冇呢回事。像今年那份中文科死亡之卷,我拎到好成績,只能說好彩,好彩在遇上認同我觀點的評核員,而不是『張』融的支持 者……Well,我諗你哋最想知的都不是呢啲吧,入正題吧:如果俾我做特首,我選擇做一個經由公民提名而最後當選的特首,我諗,咁點都比一個只由689人 選出來的馨香100萬倍吧;但睇個勢,應該到我有番咁上下年紀資歷時都依然沒有這回事,所以惟今之計,佔中吧。我說以上一番話,是基於良心——題外話:如 果有人竟然夠膽問良心究竟係乜?他不是無知,就是冇良知,又或既無知兼冇良知。其實,做到狀元又點?做唔到狀元又點?因為社會普遍認同,做富二/三代或高 官子女比起做甚麼狀元在人生路途更無往而不利囉,而且已得無數事實證明。你哋呢班大人俾我唞吓啦,好嗎?嘿。」
(原文刊於am730)

廣告時間:我本人三本新書《月巴事二:(從來未聽說)世間一切美好》、《浪漫月巴睇舊戲》、《Robocat》已經出版!本周日下午5點我更會迫入書展幫大家簽書,請支持我呢個非狀元的月巴系小作者


沒有留言:

發佈留言