2015年10月30日星期五

浪漫月巴睇女星(50):第50位女星,不死子珊。



















如題所示,這一篇已經是第50篇。心裡不期然有種好想隆重其事的感覺。

1.就是因為這種隆重其事感,以致人選上,經過一輪痛苦掙扎。

2.結果痛苦掙扎後,依然冇結果。只知道想寫番一個香港女星。

3.大佬咁究竟寫邊個好吖?——我問自己個心,然後確認了一點:我心中從來沒有黃翠如(我實在不明白Why有人咁大膽話每人心中都有一個黃翠如),但肯定有一個徐子珊——一個近年被叫 / 笑做「不死」的人。

4.Why我心中會有徐子珊?我不知道,只知道她選港姐那一年,我咁啱轉工,做娛樂編輯,不得不對娛樂加倍留意,而相當好彩地,當年香港仲有娛樂圈。

5.記憶中,徐子珊這名港姐冠軍,認受性OK高,不像近年的,選完翌日已忘了她們的樣貌名字——而事實是,我根本就冇睇,亦唔Care。

6.於是,有同事找了她做六版人訪,而咁啱,是由我編的(當時全部稿根本都係我編),唔知點解地我編得特別用心。事後,有人話Why要訪問佢?又唔係紅,個人本身又冇乜故仔云云……但唔使好耐,娛樂版便出現了大量徐子珊新聞。是甚麼新聞?我不一一詳述了,反正你知的自然會知,就算唔知,一切已消散成雲煙。娛樂新聞的本質由始至終都是:肯寫(好或衰)你,便證明你有新聞價值,有觀眾鍾意睇你。

7.因為一些(被認為不符合港姐身份的)言論,徐子珊險被雪藏;被高層照過肺,又冇事,繼續被力捧,拍劇,由最初不被睇好,到後來漸被睇好,2007年拍電影《跟蹤》做埋女主角——即使有人認為真正主角其實是梁家輝任達華,但沒有了「豬女」這角色,我可以好大膽咁講,齣戲可能依然好睇,但肯定冇咁好睇。對比徐子珊在TBB劇所需要的「放」——喜怒哀樂需要用力地如實地表達晒出來,「豬女」的特質,是「收」——她的工作需要她把自己在日常中完美地收埋,以免行跡敗露。事實證明,入行只有三年拍戲經驗尚淺的履歷,正好符合「豬女」這個刑事情報科跟蹤隊新人的角色,她真的演繹到那種缺乏經驗值的戰戰兢兢,而同時又把港姐應有的艷光收埋(冇理由搵一個好紅唇烈焰極待撫慰的人去跟蹤罪犯吧)。

8.是幸也是不幸。冇錯,徐子珊好快便擁有一個大家噏得出名的角色,擁有一次讓人難忘的好演出,問題是,咁多年來,好多人都似乎只記得她這一次演出……OK,我知我知,好多人都好記得她在《潛行狙擊》的姚可可以及《神鎗狙擊》的上官明珠,但你之所以咁記得,不是因為她在演繹角色上的呈現,而是因為她(被編劇巧妙安排再加上導演精心處理)的不死表現。

9.是劇集連累演員?抑或演員拖垮劇集?好難定斷。但事實是,徐子珊由一個曾經被睇好兼有大量機會的新人,漸漸變成了一個笑話,由演出到言行到舉止——偏偏當這個明明令人笑的笑話去演出喜劇《My盛Lady》,又被認為懶好笑,甚或唔好笑,成件事當堂變成了一場最沉重的玩笑(我有睇《My盛Lady》,我看得出徐子珊好努力地去搞笑,只是偏偏遇上蝦頭這個太強橫的對手;最後安排蝦頭去扮徐子珊,這一個戲謔更加深了「徐子珊笑話」本身的可笑)……

10.工作關係,有時我(會擺明為集郵)而去參與訪問。徐子珊,是我見得最多的女演員。有次送書俾佢,我咁寫:希望她能再次交出叫人難忘的角色,並強調是——電影角色。有人話我好串,但我真正想說的是:在現今電視製作環境思維及氣氛下,電視劇未免太局限了她。如果想再交出令人難忘的演繹,一定要搣甩現今電視劇所要求的「放」。我不知道徐子珊當日睇到後會點諗?會唔會覺得我呢條月巴好Q串?但我想講的,無非係咁。我是真心希望你的「不死」,可成為你演藝事業的形容詞。

11.要交稿了,編輯J等緊。一年前,我估不到竟然可以寫夠50位女星,讓我用50個星期快速檢視了50個女星 / 女性的生命。Yes,這是最後一篇「浪漫月巴睇女星」,Thx!(完)
(原文刊於am730)

6 則留言: