2014年6月25日星期三

用懶人包睇通特首,用3D眼鏡睇透Nicola Peltz。






























近日流行一種包,懶人包。
作為一個懶人(月巴的人總是比較懶),我承認我喜歡這種包。

總有一些不合時宜的懶人包

懶人總是比較懶去理解事物,偏偏世上很多事與物,
都是夾埋來恰懶人的。
這些事物的共通點就是:冇趣。面對這麼一樣冇趣的事物,例如(不拆Golf場而只拆毀人哋家園的)新界東北發展,就算是再勤力的人,都總會有無力的時候(但既得利益者除外)。
但如果眼前是一具火辣性感尤物,例如《變形金剛》新一集女主角Nicola Peltz,再懶的人(如我),都會立即變形,transform成積極進取仔,加以深入了解。
正因塵世間的冇趣事物(例如面目可憎的高官、例如只懂為政府護航的議員),總是比有趣事物(例如Nicola Peltz,畢竟她只得一個咁大把)多勁多,以致懶人數目在近年有急增趨勢。
懶人包,就是化繁為簡地,解釋塵世間各種複雜的冇趣事物,讓懶人能夠快速了解。
這絕對不是回歸後的產物,早在我小學時已經存在,只是當時還未有「懶人包」這個term。
最經典的一個是:「唔勤力讀書,大個就要瞓天橋底。」
驟聽,只是一個大人對仔女、上一代對下一代的叮嚀,但本質上,是一個懶人包。
讀書考試本身已經很冇趣,而要詳細闡述不(從事)讀書(這種冇趣活動)的後遺,只會更加冇趣N萬倍,於是某位不知名的民間哲學家(有理由相信應該是位C9)便發明了「不勤力讀書後遺懶人包」,三言兩語,向懶溫書 / 唔願讀書的細路,解釋 / 預示了不讀書的嚴重後果。
這個苦心孤詣製造出來的包,通常還附有以下餡料:1.做咕喱、2.做運輸(而不會說成從事物流行業)、3.做乞兒。
但懶人包不一定永恆啱用,往往設有賞味期限。幾年前不是有議員大膽提議在天橋底起臨時房屋嗎?在這個讀過大學、月入數萬都買唔起樓的時代,天橋底,未嘗不是一個安樂窩囉。我好欣賞那位議員,我終於識得怎樣反駁那些曾經用這個「不勤力讀書後遺懶人包」鞭策和鞭撻我的大人了。無奈是這個劃時代計劃未有任何follow up。
而既然有「不勤力讀書後遺懶人包」,也自然有「勤力讀書有乜So懶人包」,例如那句甚麼「書中自有黃金屋,書中自有顏如玉」,但呢句不合時宜得來更有欺騙成份,似呃人包多啲。不贅了。

兩個新鮮出爐的懶人包
懶人包很平等,不一定要由學者經手,任何人等都可以製造。
像細路女阿Sa,她炮轟香港竟然冇得睇免費世界盃,很叻的阿叻便向她解釋箇中原因。我嘗試把他的說話整理成一個「Why香港冇免費世界盃睇懶人包」:1.足球貴,要成四億幾;2.TBB擺明蝕都犧牲大我free最好嗰幾場俾你睇,唔通蝕晒俾你咩;3.唔係人人都識睇波,識睇的俾少少好合理啫。
奇怪是,我明明曾經免費睇過好幾屆世界盃,究竟是甚麼原因搞到今時今日竟然要俾少少才有得睇?無奈是,很叻的阿叻沒有進一步解釋。
另一個我新整的懶人包,是有關特首的。事緣有外地友人叫我介紹、說明一下特首工作(呢種最最最最最冇趣的事),偏偏佢問著我這麼一個懶人,我惟有立即整一個懶人包俾佢歎。
1.特首經常休假;
2.特首繼上月底以「私人性質」為由休假後不足一個月內,又休假;
3.單計今年,特首已經第四次休假;
4.特首每一次都好神秘,不交代點樣度過休假(唯一肯講是佢會離港)。但有時會有手信,像上一次休假後我們收到一份白皮書。
友人收到這個「了解特首工作懶人包」後,說:咁睇嚟你仲勤力過佢喎。
我說:當然啦,唔勤力啲返工點樣出糧俾佢?
友人說:辛苦你……咁我一於請你睇Transformers IMAX 3D版,一齊立體又勤力地理解Nicola Peltz!
(原文刊於am730)

沒有留言:

發佈留言