2014年6月12日星期四

戴志偉也不懂,10個專業足球術語!
























等了又等,世界盃終於來臨,我好興奮!
假的。識我的人都知我不是球迷,講得出名的球員五隻手指數得晒——但至少,我知道美斯並非高大威猛。

原因不明,我就是唔鍾意睇波。

曾經有同事知道我唔睇波後表現得極度驚訝:「你唔睇波點算係男人?」說這句話的,是一個女人。
被一個女人大聲話自己唔算係男人,實在成何體統,情何以堪,所以我曾經迫自己學睇波,但睇來睇去,都只是睇到一班人喺度追住粒波,追到嘞,又唔知想點咁,想起腳又唔起想射又唔射——Well,或許這就是足球的本質,但這種本質明顯令我好懨悶。但人生在世的本質,往往就是要你去面對很多懨悶的事情(例如返工),有時仲要表現到好投入好亢奮(例如返工)。
唔知由幾時開始,流行成班同事約埋去睇世界盃揭幕戰或冠軍戰(甚或任何一場賽事),為了跟同事打成一片不被排擠,我通常會去睇埋一份。
但問題來了。我明明完全唔識睇波,偏偏足球是一門擁有大量專業術語的運動,而我又不想露底,俾同事知道我對睇波原來既不熱愛也不專業。
惟有惡補。就像以前臨考試前一晚先來死背爛背,我把一大堆足球場上的專業術語生吞活剝死讀:濕手巾、彈琵琶、單蹄馬、帽子戲法、打荷包、晒靴、炒芥蘭、白頭麼囉、波係圓嘅、一係入一係唔入……
我認為,我夠料去專業地鑑賞足球賽事了。

這才是真正常用的專業睇波術語
來到現場,我發現自己的挑燈夜讀是多餘的。現場所見,專業睇波人士所動用的真正足球術語,都不是我死讀的那一堆;而當我懶勁咁拋出一句「帽子戲法」時,同事們更寸我:「大佬你而家起題咩!」(我一直從事傳媒行業,「帽子戲法」是潮流版每當介紹帽時最愛起用的大題……)
綜合多次睇波經驗,真正獲專業睇波人士經常使用的足球術語,其實是以下10個:
1.「射啦!」——使用於球員帶波作勢進攻時。其實,只要個波出現在球員腳下,而佢又面向敵方龍門,就可以嗌。我曾經聽過有人在一開波時就嗌。
2.「頂!都話咗射啦……」——使用於睇波者狂嗌「射啦!」而場中球員未有趁機射的時候,以致個波被敵方剷走,又或球員本人帶失或交失。
3.「唉,咁都唔入……」——使用於球員終於肯射波而射不進龍門時。睇波者總相信只要球員肯射,就一定射得入。那個「唉」字,有時會用「X」代替。
4.「識唔識踢波㗎?」——使用於睇波者不滿球員臨場表現時。每個睇波者,心裡都有一個費格遜(其實我不知費格遜是誰,但聽曼聯迷朋友講得多,知道佢應該勁過甚麼莫椰絲)。
5.「交啦!」——使用於球員死帶波而唔肯交波時。
6.「靚波!」——使用於(你捧的那一隊)入波時。
7.「Yeah!」——使用情況不明,總之當你睇波睇到內心想Yeah時,便Yeah出來吧——Yeah,就好似那些TBB劇裡的藝員。
8.「趕佢出場啦……」——使用於乞你憎的球隊/球員疑似犯規、而球證對俾唔俾紅牌猶豫不決時。有理由相信,好多議事廳中的議員官員心裡面成日講。
9.「有冇搞錯?」——使用於睇波者感到球賽局勢有冇搞錯時。至於怎様才算有冇搞錯?好難講,畢竟每人心裡把ruler都不同,正如有人認為社會上一流的人不從商是有冇搞錯,有人則認為三流的人竟然去從政真的有冇搞錯。結果所謂一流的人和三流的人「合作」,成件事變成九流,才是最有冇搞錯。
10.「X!」——此「X」等同第3點所提及的那個「X」。使用情況極度廣/空泛,睇波睇得開心時可以用,睇得憤怒時可以用,睇到好鬼悶時一樣可以用。這個「X」,靈活到可以在球賽以外應用,我最近一次使用,便是睇見長毛變成短毛的時候。
趁仲有時間,學好以上10大足球術語,讓你更專業地投入世界盃熱潮。如果發現身邊人唔識,你不妨同佢講:「你都受過教育,應該識尊重球賽。」是的,加點專業的官腔會顯得你更專業。
(原文刊於am730)

沒有留言:

發佈留言