2013年3月15日星期五

浪漫月巴睇舊戲(十九):睇《生死綫》睇到想打爆電視










她是郭慧坤,全靠佢,支持我睇晒成齣戲。





友人B知道我是血殺片粉絲,多年來keep住勸我不得不睇《生死綫》,而我只是回應佢「得嘞得嘞」……朋友見勸極我都唔睇,索性買埋DVD俾我。

唔好問點解,我就是憎岑生。 
友人B好意,我心領了。問題是:我.超.級.憎.岑.建.勳。
先旨聲明,我當然唔識岑生,岑生更加唔會識我,我對佢的憎,是很直覺很神秘的那種——就像C9-A有權話「我好憎楊怡」,C9-B亦有權話「我超憎羅仲謙囉」,但問兩位憎的原因?通常都答唔出有甚麼特別原因的。而塵世間有一種憎,是真的講不出理由。
但,OK,你是絕對有權話我份人太C9的。

撇除岑生,其實幾好睇。 
總之,友人B送贈的《生死綫》終於被我完美開封,仲成功睇埋。我承認,這部由梁普智執導的1985年港產片,是有幾點吸引到我。
1.港產片絕少出現這一類「荒山野嶺困獸鬥殘殺系」電影,這可能同我們生活模式有關——去郊外露營從來都不是港式假期生活的主流活動,我們的假期主要是消磨/費在市區(近年是商場)。最早一齣是《山狗》,余允抗借用了《The Last House on the Left》和《I Split on Your Grave》的套路,拍了一齣郊區野蠻人殘殺市區後生仔、最後由受害人家屬為報仇而以暴易暴的仿作,重點是殘忍(和對莊靜宜的剝削)。論殘忍度,《生死綫》絕對及不上《山狗》,梁普智反而強調了作為施虐者的三兄弟的精神面貌:他們都極度孝順,他們道德觀的扭曲完全來自阿媽陳立品,即使阿媽死咗,依然貫徹執行阿媽意志。這令我想起我最「喜愛」的《黑色星期五》:Jason殺人,無非因為母愛。
2.不殘忍不太暴力,離不開用斧頭劈吓、放蛇咬吓人(還有把海膽當成暗器掟落人哋身上……笑死),但三兄弟每次出場都依然令你心寒——陳龍演的大佬,力量型,不苟言笑,每次企喺度個身都會keep住郁吓郁吓(不知道這是演員自行加落去還是導演的設計);二佬陳敬,典型鹹濕類,多嘢講,他的每一句對白都經過特別設計;細佬程守一,智能有問題,但他對愛的偏執令佢殺起人來零舍狠(梁普智還用上大量鬼片lighting去拍佢哋三位,用意明顯)
3.作為被殘害的後生仔女,即使無可避免地做出大量低智和懶勁及送死的行為(咁始終要切合番年齡),但至少,交到戲,而各人個性,也透過各自的外型塑造成功交代:有得舖蠻勁的Rambo類型(他甚至學Rambo戴埋頭巾)、有自以為擅長講道理的斯文富二代類型、有由始至終都信賴老師的乖乖女學生類型……即使我近乎完全唔識佢哋(只認得區海倫和邵傳勇和黃斌),但會知道邊個打邊個,這一點比不少荷里活血殺片做得好。
4.在《黑色星期五》和《月光光心慌慌》的universe,死,是有樣睇的——有些角色一出場,你就預知佢必死;又例如某些角色類型(例如淫邪學生妹和大件頭校隊男生),都是被歧視、約定俗成地晨早被判了死刑的可憐人士。《生死綫》冇嚟呢一套,任何人死的機會均等。

最危險的一個人,是岑生。 
或許電影裡的悲劇是命中註定,但因岑生(自以為完全出於好意)的做法的能度,令信賴晒佢的學生們,不知道殺機原來早就迫到埋身,而還以為冇事發生,以為那三兄弟不過是尋常島民。而岑生本人,帶學生到東平洲原來不過是想乘機搵番自己的青春私回憶(期間為了影日出更擅自離開學生,而他當時明明已經feel到三兄弟有啲嘢);到發現此情此景已經同自己記憶中的不相符,他竟然好似細路咁大發脾氣……嗰一刻,我好想打爆部電視。
年青人,請不要亂信或輕信大人——尤其望落道貌岸然成個翩翩君子、吓吓都好似為你著想嗰啲,更要提防。當任何事物以一種君子姿態在人前展示,他/她/它隨時係最不道德最偽善。
至於東平洲,其實相當值得去。有朋友啱啱去完那兒露營,原來仲望到星。是抬起頭望上天才看得見的星,是在市區絕跡了的星。

沒有留言:

發佈留言