2014年4月11日星期五

浪漫月巴睇舊戲(六十八):原來冇嘢敵得過劉青雲對眼
















N年前的我,曾經是一個有志成為電影編劇的進取月巴仔,於是某年仲夏好進取地,跟某位同學報讀了一個由某協會搞的編劇班。

《龍虎風雲》的公寓不只是公寓

 在那為期十幾堂的課程裡我究竟學咗啲乜?講真我已經唔太記得,只記得有一堂請來開心之鬼黃百鳴來分享——新藝城創業初期諸種事宜以及各巨頭的趣聞軼事,統統同編劇技巧冇乜關係……嗱嗱嗱不排除只是我上堂唔專心所致,其他同學可能學到好多嘢都唔奇。
但其中一堂的內容我銘記於心。某位講者提及「死物」在電影中的作用,不只是填爆個screen、單純地存在喺度咁簡單——細到一支筆,又或大到成間屋,都能夠被賦予意義。他舉了一個例子,《龍虎風雲》的公寓,除了暫且作為周潤發李修賢(以及一眾劫匪)做世界前的住所,更有個象徵意義:過客——周潤發李修賢在公寓裡是過客,同時是對方人生中的一名過客,而命運促使他們注定找不到一個永久地安身立命的落腳點。
我承認,有一段時間我格外留神,試圖望實戲裡所出現過的杯杯碟碟和車車。但乜意義都望唔出囉。

一間半星級酒店裡的一個九流住客
直至這一個翻炒《再見阿郎》的尋常晚上,我不尋常地睇到好多以前唔覺眼的物件(和意義)。
澳門,一個黑雨晚上,剛出冊的過氣江湖大佬張東郎,為何偏偏要同的士佬初則口角繼而動武,以致被迫入住一間花灑冇水出的半星級酒店?這間半星級酒店持有人,是個帶住孤兒仔的寡婦,由廚房到執房都一腳踢;酒店明明難以經營下去,但依然放唔低。
放唔低的還有張東郎本人。他放唔低過去的江湖大佬身份,放唔低俾前妻(留意,飾演者是曾小燕!)當年夾帶私逃的一筆鉅款。呢次放番出嚟,誓要攞番失去咗嘅嘢。
「我哋第一日出嚟行,就預咗當監獄係屋企。」這是張東郎的人生態度。
「生光榮,死痛快!」這是張東郎的人生格言。
這名住客絕對是離譜的。如果酒店行有一個私下流通的blacklist,他不排第一,也一定不排最後。每一日都keep住將間房搞到恍如打完仗,他用來抹走因被扑爆缸而流的血的廁紙,又隨處掉,每一次都要勞煩老闆娘執拾;煙食晒,又要老闆娘冒住200年一遇的雨走過對面便利店買。
而離奇地,感情竟然在二人間日漸滋長。

一碗麵、一隻蛋以及一條菜芯
回到入住酒店的第一晚。張東郎嗌肚餓,老闆娘求其煮了碗公仔麵俾佢。從湯的色澤觀察,似乎連味精和麻油都冇落。另一晚。住熟咗的張東郎自行在廚房煮麵,老闆娘竟然自動地為佢煎咗隻太陽蛋,這隻蛋,是她對這個人初步敞開心扉的一個證明——但留心睇,蛋邊是煎燶晒的。
最後一晚。老闆娘為張東郎煮的,除了是一碗麵,還付有一隻冇燶邊的perfect太陽蛋,再搭多條淥得啱啱好的嫩綠菜芯。這絕對是我見過最美麗的一碗麵。她終於接受了這個本來只不過是過客乙名的江湖大佬——但故事未完,他們還要面臨一個更大的生命轉折。不劇透了。
《再見阿郎》故事極度簡單,一個過氣大佬出冊後,遇上一個落寞寡婦,同時偶然地跟一個以為自己大晒的司警結怨;在澳門小城的三個人,各自有各自的放唔低,以致悲劇的誕生。
最後一場。再度入獄的張東郎再出冊,截了一部的士,司機竟然就是當日那個憎死自己的司警——然後,我睇到一場自我睇戲以來最強勁的男性情義處理。杜琪峯,好嘢。
還有,我看到張東郎的一雙眼,由故事前半段滿布戻氣到後半段漸見平和。眼神,如實交代了他的轉變。
講到尾,冇嘢敵得過劉青雲對眼。
(原文刊於am730)

2 則留言:

  1. 呢套係我好鍾意ge劉青雲戲!我都記得果碗麵!(你睇得好仔細:>)

    回覆刪除
    回覆
    1. 當年入場睇,真係完全留意唔到碗麵…

      刪除